Avatar billede bailey29 Nybegynder
11. februar 2007 - 14:57 Der er 6 kommentarer

PC bryder forbindelsen (WLAN)

Hey!

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogle af Jer kloge hoveder derude kan hjælpe mig med.

Jeg har -i skrivende stund- to bærbare og én stationær computer sluttet til mit trådløse hjemmenetværk. De to bærbare kan uden problemer være på netværket samtidig, men lige så snart jeg tænder for den bærbare, og den kobler sig på netværket, bevirker den, at netværket bliver meget ustabilt og begge bærbare ryger af og på hele tiden.

De to bærbare har indbygget netværkskort, mens den stationære har en USB-adapter tilsluttet. Jeg har adapteren mistænkt for at være problemet, og har flere gange været ved at købe et internt netkort til den stationære. Men hvis det ikke afhjælper problemet, er det jo penge ud af vinduet.

Jeg har webspeed (som ikke kan hjælpe mig med support). Et Motorola Webspeed-modem og en Linksys WRT54G router.

Jeg har før forsøgt mig med netværksstumbler og kigge på eventuelle konflikterende netværk, men intet synes at hjælpe.

Tak for enhver hjælp!

/Brian
Avatar billede bailey29 Nybegynder
11. februar 2007 - 15:01 #1
Rettelse :

Det er selvfølgelig, når jeg tænder for den stationære, at forbindelsen bliver ustabil... :o)
Avatar billede sambo Nybegynder
11. februar 2007 - 15:14 #2
Har du købt routeren ved TDC kabeltv
Avatar billede bailey29 Nybegynder
11. februar 2007 - 15:19 #3
Hej Sambo.

Ja, TDC har selv leveret routeren.

/Brian
Avatar billede sambo Nybegynder
11. februar 2007 - 15:31 #4
Så skal TDC også hjælpe din med problemmet, gælder det også USB adapteren
Avatar billede bailey29 Nybegynder
11. februar 2007 - 15:57 #5
Jeps..
Avatar billede sambo Nybegynder
11. februar 2007 - 16:10 #6
så er det bare at ringe til supporten 80804020 og de skal hjælpe dig, arbejder selv i TDC Kabeltv.
men jeg har nu også din USB adapter mistænkt