Avatar billede elland Nybegynder
11. februar 2007 - 11:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

wan status

Har tidligere sat et en håndfuld trådløse netværk op men er nu rent ind i problemer med en TDC opkobling. Jeg kan fint accesse den trådløse router men kommer simpelthen ikke ud af huset - wan status er lig nul.

De har tidligere brugt 2 forskellige pc til at skiftes til at komme på nettet så det giver vel ingen mening at clone netkortet?

De bruger Symantec Security hvor der er en slags firewall og jeg spekulerer på om det er den der giver mig problemet, men jeg er ikke stand til at komme ind i firewallen.

Håber på et hurtigt svar.
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2007 - 11:10 #1
hvis du logger på webinterfacet af routeren burde du kunne se om routeren har fået en IP tildelt
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2007 - 11:13 #2
kan klienterne komme på nettet hvis de sidder direkte på linien udenom routeren ?
Avatar billede elland Nybegynder
11. februar 2007 - 11:20 #3
Nej routeren får ikke en ip adresse - klinterne kan logge på udenom routeren
Avatar billede elland Nybegynder
11. februar 2007 - 11:20 #4
har haft den trådløse router på et andet sted så den virker
Avatar billede jtm Nybegynder
11. februar 2007 - 13:12 #5
hvis din router ikke får en WAN-ip, så er det nok et problem hos TDC, din trådløse LAN opsætning burde ikke fjerne WAN-ip
Avatar billede elland Nybegynder
11. februar 2007 - 13:22 #6
jo men klienterne kan fint logge på uden om routeren
Avatar billede jtm Nybegynder
11. februar 2007 - 13:31 #7
ok, sådan som jeg forstår det, så har du netforbindelse, men med en anden router, når du så kobler din trådløse til, så får du ingen wan-ip

undersøg hvad dine vci/vpi indstillinger skal være og se om de er sat korrekt på den trådløse
Avatar billede elland Nybegynder
11. februar 2007 - 14:04 #8
vci/vpi indstillinger - hvor finder jeg dem?
Avatar billede jtm Nybegynder
11. februar 2007 - 14:11 #9
jeg tør ikke sige hvor du vil finde dem i routeren, jeg kunne dog forestille mig at vci skal stå til 110 når du har TDC
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2007 - 14:11 #10
det er indstillinger der bruges i en router med ATM interface på WAN siden, da du har TDC har du et modem, med ethernet interface, og derfor har den efterfølgende ethernet - ethernet router ikke disse indstillinger.
Avatar billede elland Nybegynder
01. september 2008 - 20:17 #11
JTM smid et svar... det var TDC problem
Avatar billede jtm Nybegynder
02. september 2008 - 15:16 #12
det får du så, jeg håber ikke det har taget så lang tid for TDC, at få løst problemet :)