Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
11. februar 2007 - 09:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

has no row så gør dette. i asp.net vb

Hej

Jeg har en lille kode som endelig virke jeg vil gerne kunne sige at hvis der ingen "row's" er så skal den sætte:
NoRows = "Der er ingen data" i min code_behind og så på min main side der har jeg en label med id="NoRows" så det er i den asp:label den skriver det.

Min kode virker nu med at hvis der er data så er:
RepeaterShowOwnDogs.DataBind() på min code_behind og på min main har jeg så en asp:repeater son har en id="RepeaterShowOwnDogs"

Jeg ved ikke om det er den måde et gøre det på men ellers så ret mig endelig.

min kode er:
    Sub Page_Load()
        DBConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("ConnectionStringDogs").ConnectionString)
        SQLString = "SELECT * FROM KennelEnggaardDogs"
        DBAdapter = New OleDbDataAdapter(SQLString, DBConnection)
        DBDataSet = New DataSet()
        DBAdapter.Fill(DBDataSet, "KennelEnggaardDogs")
        DBDataView = New DataView(DBDataSet.Tables("KennelEnggaardDogs"))
        RepeaterShowOwnDogs.DataSource = DBDataView
        RepeaterShowOwnDogs.DataBind()

    End Sub

    Sub Page_Unload(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Unload
        DBConnection.Close()
        DBConnection = Nothing
        DBAdapter.Dispose()
        DBAdapter = Nothing

    End Sub
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. februar 2007 - 10:45 #1
brug noget med
if(DBDataSet.Tables("KennelEnggaardDogs").Rows.Count == 0) then
//sæt label txt
else
DBDataView = New DataView(DBDataSet.Tables("KennelEnggaardDogs"))

  RepeaterShowOwnDogs.DataSource = DBDataView
        RepeaterShowOwnDogs.DataBind()

end if
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
18. februar 2007 - 10:48 #2
hej og undskyld vente tiden har lige været på ferie.

vil du ikke lægge et svar.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. februar 2007 - 10:52 #3
svar :)