Avatar billede tejoha Nybegynder
10. februar 2007 - 11:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

opstart er gået i sort

Hej
I forbindelse med at jeg forsøgte at ændre bios, så den ved boot skulle starte på cdrom, og jeg ikke kunne få den til det, forsøgte jeg med at "kigge" rundt i bios.
Under et eller andet stod der: Both, LCD, CRT. Den stod oprindeligt på both. Jeg ændrede til crt og genstratede - ingen forskel. Jeg ændrede til LCD og skærmkortet tiltede når jeg startede på windows.
Efter genstart starter maskinen nu i sort, indtil den loader windows. Jeg kan ikke komme i bios og ændre tilbage, ej heller i fejlsikret tilstand eller indstille boot, for jeg kan ikke se hvad jeg skal trykke på.
Hvad gør jeg for at redde maskinen??
Det er en lille medion bærbar.
Hilsen Tejoha
Avatar billede tejoha Nybegynder
10. februar 2007 - 11:02 #1
hvordan ændrer jeg så der bliver flere point???
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 11:08 #2
tryk på FN knappen og CRT/LCD kanppen.
Avatar billede tejoha Nybegynder
10. februar 2007 - 11:14 #3
okay har fundet FN-knappen men ikke crt/lcd. Kan detvære F3?? der er nemlig en skærm på også
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 11:15 #4
det kan det sagtens ja
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 11:16 #5
det knappen gør er at vælge mellem den interne skærm, og den externe, så hvis du har mulighed for at sætte en ekstern skærm til kan du også komme i BIOS på den måde.
Avatar billede tejoha Nybegynder
10. februar 2007 - 11:16 #6
men der sker ikke noget synligt. måske kan jeg først se det ved opstart af maskinen?
Avatar billede tejoha Nybegynder
10. februar 2007 - 11:17 #7
det vil jeg lige prøve - øjeblik ;)
Avatar billede tejoha Nybegynder
10. februar 2007 - 11:24 #8
Genialt!!!!!!
Nu kan jeg se min opstart igen. Nu er jeg så bare tilbage til det første problem, nemlig at få den til at boot fra cd. Nå men det finder jeg jo nok ud af.

1000 tak for hjælpen
Avatar billede tejoha Nybegynder
10. februar 2007 - 11:27 #9
øh.... hvordan får jeg givet dig point???? har accepteret flere gange nu
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 11:38 #10
har modtaget point nu , og godt du fik billede på igen ;)