Avatar billede spetersen Nybegynder
10. februar 2007 - 02:19 Der er 1 løsning

problem m. nyt browservindue bliver for bredt i IE7

Hej - jeg har et problem med at IE7 tilsyneladende ikke retter sig efter den vinduesstørrelse jeg har angivet i mit JavaScript når jeg vil åbne nyt browservindue m. window.open.

Eksempel på http://www.pandorasbox.dk/ukindex.html, linken 'window' skal åbne et nyt browservindue str 200x150 (der viser en html-side med et billede der er 200x150), men vinduet bliver lavet for bredt.
Vinduet har korrekt str. i andre browsere, også tidligere versioner af IE - det har såmænd virket upåklageligt i årevis, men så kom IE7, jeg kan ikke se hvad der går galt for den browser?

Koden ser sådan her ud:
<area shape="rect" coords="11,178,64,192" href="#" alt="window" onClick="MM_openBrWindow('window.html','window','width=200,height=150')">

i head har jeg:
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

Både margin og padding er sat til "0" i det eksterne CSS, det hjælper ikke noget også at skrive dette ind globalt, og det hjælper heller ikke blot at vise billedet (i stedet for en .html side).

Susanne

Avatar billede spetersen Nybegynder
10. februar 2007 - 02:47 #1
jeg fandt lige svaret selv:
Minimum vinduesbredde i IE7 er 250px (tidligere versioner var det max 100px).

det er da wa dumt synes jeg, men det er vel så vilkårene :-/