Avatar billede dinno Nybegynder
10. februar 2007 - 00:09 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

asp-mysql-dreamweavermx

er der nogen der har beone som server og som kan fortælle mig hvilken connection string jeg skal bruge / hvordan jeg for forbindelse til min database jeg syntes at jeg har prøvet alt og er lige ved at opgive asp for hvad skal jeg med asp hvis ikke jeg kan bruge min database lol
mvh dinno
Avatar billede keysersoze Guru
10. februar 2007 - 10:10 #1
Avatar billede dinno Nybegynder
10. februar 2007 - 14:53 #2
jooo det var ellers pænt af dig men den har jeg prøvet jeg har prøvet at lægge den dir ind i mappen connection i dreamweaver og jeg har prøvet at bruge formularen under application/database. Hvilken metode bruger du og hvordan gør du. Jeg ville godt bruge den sidst nævnte metode men jeg må gøre noget galt.

Connection name valgfrit:
connection string: hvilken del lægger jeg ind her?

jeg har hentet denne her på bone.com den samme som du henviser til::

<%
Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;"_&"DATABASE=[navn på database];UID=[brugernavn];PWD=[password];"
objConn.Open

objRS.Open "[PASTE-QUERY-HERE]", objConn, 3,3

objRS.Close
Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

(jeg har selvfølgelig udfyldt dtabase/brugernavn/password)

Hvilken del skal jeg indsætte i den ovenstående formular.

dinno
Avatar billede keysersoze Guru
10. februar 2007 - 15:05 #3
jeg håndkoder så ved ikke hvordan det sættes op i DW.

Hvilken fejl får du?
Avatar billede dinno Nybegynder
11. februar 2007 - 00:43 #4
nå jeg tager hele koden og lægger den ind i mappen connection så sker der ganske simpelt intet det er som om jeg mangler at aktiver forbindelsen er det nok bare at ligge den, skal jeg gøre noget mere end at uplode siden?

hvis jeg lægger den her connection string ("DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;"_&"DATABASE=[min database];UID=[mit brugernavn];PWD=[mit password];)"
ind i formularen siger den "http code error 500 internal" server error
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2007 - 00:58 #5
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"

.. man kan ikke programmere uden
Avatar billede dinno Nybegynder
11. februar 2007 - 14:46 #6
det er så gjordt men den kommer med den samme code "http code error 500 internal server error"
men det skriver den jo kun hvis jeg bruger denne formular
Connection name valgfrit:
connection string: hvilken del lægger jeg ind her?
hvis jeg lægger helekoden ind under connection ( altså koder forbindelsen ind) så sker der intet skal jeg forøvrigt kode den ind på hver side hvor jeg skal bruge forbindelse til min data base?? måske spørger jeg dumt men jeg har ikke brugt asp før (plejer at bruge php)
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2007 - 15:06 #7
jeg kender ikke DWs måde at håndtere dette på så hvad du kan gøre kan jeg desværre ikke give dig svar på.

Normalt ville man lægge connectionstring i en fil for sig selv - fx

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;"_&"DATABASE=[navn på database];UID=[brugernavn];PWD=[password];"
%>

som man så ville inkludere på hver side (og så en tilsvarende connection-close fil) og så kan man ellers bare kaste omkring sig med sql;

'inkluder conn-open fil
'kode
sql = "select * from tabel"
set rs = conn.execute(sql)
'udfør db-arbejde
rs.Close
Set rs = Nothing
'kode
'inkluder conn-close fil

kan du evt give et link så jeg kan se fejlen.
Avatar billede dinno Nybegynder
11. februar 2007 - 15:32 #8
jo det ville jeg jo gerne gøre men det kan jeg ikke da jeg endnu ikke har kunne lægge noget database relatered i asp ud på min hjemmeside, jeg kan jo ikke fange min database når jeg vil lave mine sider i asp under udviklingen af min hjemmeside
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2007 - 15:39 #9
ikke helt forstået - når du bruger localhost kan du ikke, medmindre du har sat mysql op på din egen maskine, teste din connection. Derfor er du vel nødt til at teste online?
Avatar billede dinno Nybegynder
11. februar 2007 - 15:54 #10
jo  men nu bliver det svært at forklare fordi i dreamweaver kan man se sin database hele tiden mens man laver sin side så ledes at hvis man f.eks vil lave en registrering formular bruger man træk og slip funktion med musen hvor ved man indsætter de forskælige recordse jeg ved ikke hvordan man gør det på din måde hvor man coder.
men en tilsvarende forbindelse med php udfylder jeg en formular i dreamweaver trykker på ok og vupti så kan jeg se alle mine tabeller som jeg har læggende på min myqls hos bone
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2007 - 16:33 #11
men det kræver vel så stadig at udbyderen (one) tillader at man kan se og connecte til databasen udefra - og det kan du ikke med "localhost" i servernavn. Så skal du have fat i one og spørge hvordan du kan connecte udefra (fx mysql.domain.dk i stedet for localhost).

For lige at tage din tvivl omkring det når jeg koder og problematikken med træk og slip - der er ingen træk og slip i håndkode. Det er ren kode i fx Homesite hvor alt foregår som tekst - den måde kan jeg klart bedst lide da jeg så 100% ved hvad der sker i stedet for at et program tager kontrollen.
Avatar billede dinno Nybegynder
11. februar 2007 - 18:54 #12
jeg hviste godt at træk og slip ikke kan gøres hvis man coder men men
i php heder den også localhost, og da er det som beskrævet oven over men jeg takker for forsøget på at hjælpe mig men tror jeg er nået der til hvor jeg bare fortsætter i php ( der kan jeg da i det mindste bruge min database grin lol)men det er lidt ærgeligt for jeg tror der er en masse i asp som der ikke er i php
Avatar billede dinno Nybegynder
11. februar 2007 - 18:55 #13
sender du lige et svar så får du dine point
Avatar billede keysersoze Guru
12. februar 2007 - 09:34 #14
skal kun have point hvis jeg har kunnet hjælpe dig med noget :)

Det vil undre mig ekstremt meget hvis du ved at bruge "localhost" kan connecte direkte op imod webhotellets database - uanset om det er php, asp eller noget helt tredie. Foruden selvfølgelig mine mangler i min viden omkring DW har jeg lidt svært ved at følge din opsætning - men i hvert fald bør du kunne sætte asp-delen op på lige fod med php, kan desværre bare ikke sige hvordan :(

mht ASP kontra PHP - jeg er ret sikker på at du ikke kan mere i ASP fremfor PHP, grundlæggende kan de det samme men me den forskel at PHP har en masse indbyggede objekter til fx upload og billedbehandling hvor man til det i ASP skal benytte 3.parts komponenter. Det er først hvis man går op i ASP.NET at man vil kunne tale om forskelle.
Avatar billede dinno Nybegynder
12. februar 2007 - 12:59 #15
jeg må læse lidt mere om asp så jeg bedre forstår det, men det passer at den heder localhost i php også. Og at jeg kan se mine tabeller fra min database dir når jeg laver min hjemmeside i dreamweaver så ledes at man bruger træk og slip med musen når man indsætter recordset ol..
men jeg takker for din hjælp og respektere dig for at du kun vil have dine point hvis det var lykkes, men så vil jeg takke mange gange for din tid..
dinno
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2007 - 16:32 #16
lukketid?
Avatar billede dinno Nybegynder
08. april 2007 - 20:39 #17
ja jeg ved ikke hvordan det gøres