Avatar billede henrik_r Nybegynder
09. februar 2007 - 21:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Serveren svarer pludseligt ikke på netværket

Hej Eksperten,

Jeg har en hjemmebygget server der kører Microsoft Windows Server 2003. Den kører som Domain Controller, og Exchange Server.

Mit problem er, at den pludselig stopper med at svare på netværket. Selve computeren kører stadig, men man kan ikke forbinde til den, eller pinge den eller noget som helst.

Hvis man genstarter den, ved at slukke og tænde på kontakten, virker den igen, når den er startet op.

Problemet opstår ca. med 1 til 2 uges mellemrum.

Der står ingenting i Event Vieweren, der kan have forbindelse til problemet.

Jeg troede først det var det billige onboard netværkskort, og har derfor sat et 3COM PCI netkort i. Men problemet er der stadig..

Det er selvfølig ikke et kæmpe problem, men bare ret irreterende..

Nogen der har nogen forslag til hvad det kan være?

På forhånd tak for hjælpen..

M.v.h.
Henrik Rasmussen
Avatar billede hanmo Nybegynder
11. februar 2007 - 08:35 #1
Hvis din server får sin IP via DHCP, så kan problemet være at den ikke kan forny sin IP, når den udløber. Det passer jo meget godt med 1-2 ugers mellemrum.
Næste gang problemet opstår, så vil jeg forslå du logger på maskine  lokalt og laver noget netværks diagnostisering. Hvis du ikke kan få liv i den lokalt, så er det jo nok noget andet der er galt. Måske kører der er job med 1-2 ugers mellemrum, der får maskinen til at gå i sort?
Avatar billede henrik_r Nybegynder
11. februar 2007 - 10:09 #2
Hej, tak for kommentaren..

Maskinen får ikke sin IP med DHCP. Den er sat statisk..

Har prøvet at logge på maskinen lokalt, og jeg kan ikke få den til at virke, uden at genstarte. Har prøvet at trykke "Reparer" i forbindelsen, men det hjalp ikke...

Synes selv, det er en meget underlig fejl.

Mvh Henrik
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. februar 2007 - 10:35 #3
Har selv samme problem, hvilket jeg heller ikke er kommet til livs. Min server kører dog hverken DC eller Exchange. Og den kan snildt køre i 3-4 uger uden problemer, men nogle gange kortere tid.
Avatar billede henrik_r Nybegynder
01. september 2007 - 09:50 #4
Luk, stadig ikke fundet fejlen.
Avatar billede henrik_r Nybegynder
02. februar 2008 - 21:20 #5
Min server havde en hardware fejl.. Fandt den aldrig.. Installerede linux, med samme fejl, så det må have været hardware. Endte med at købe en rigtig server fra Dell i stedet for at bruge den gamle selvbyggede computer..