Avatar billede petzenwork Nybegynder
27. maj 2001 - 02:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Shutdown fungere NÆSTEN i Win2k, men hvorfor kommer \"It\'s now safe to shutdown...\"

Jeg har efterhånden fumlet en del med et par shutdown scripts jeg har fundet på www.planet-source-code.com, som kan få min win2k til at lukke og slukke - well, næsten, da den lukker alt ned korrekt osv. men alligevel kommer der It\'s now safe to shutdown your computer - er det helt umuligt at lave noget VB kode der forhindre Win2k i at gøre dette?

- har efterhånden prøvet rimelig meget, og prøver nu at give jer eksperter en løsning til dette.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. maj 2001 - 02:53 #1
Windows 2000 _kan_ ikke selv slukke computeren vha. ATX. Der vil ALTID komme til at stå \"It\'s now safe to shutdown your computer\"
Avatar billede kurtj Nybegynder
27. maj 2001 - 03:12 #2
Min lukker da helt ned, så hvorfor skulle det ikke kunne virke??
Avatar billede petzenwork Nybegynder
27. maj 2001 - 03:49 #3
ja, det siger jeg altså også... min lukker også uden problemer i andre programmer.

Også programmer som ikke er udviklet af MS selv. Kan bare ikke få mit til at virke, det er underligt for alt i computer slukkes faktisk, LED\'sne på svinet, blæserne til cpu\'n osv. går fuldstændig ud, bortset fra skærm billedet, it\'s now safe to osv.
Avatar billede makse Nybegynder
27. maj 2001 - 10:07 #4
Læs evt. http://www.microsoft.com/technet/chats/trans/w2wmi16.asp

Bruger du det script hvor der f.eks. står \'Private Const EWX_SHUTDOWN As Long = 1\' ?
Hvis du gør, så ret den til \'Private Const EWX_SHUTDOWN As Long = 8\'

Avatar billede retaxes Nybegynder
27. maj 2001 - 10:21 #5
Du skal ind i bios Powermanagement og stille parametrene, kan ikke lige huske hvordan, men du skal i hvert fald ha\' ACPI gjort aktiv.

Nu er jeg ikke klar over hvilken bios du har, ovennævnte gælder for Award bios, du kan evt. hebte en bios, det kan måske hjælpe!
Avatar billede driis Nybegynder
27. maj 2001 - 16:18 #6
Jeg har selv skrevet sådan et nedlukningsprogram engang, med lidt hjælp fra www.vbaccelerator.com, og som makse siger skal du bruge 8 som parameter, når du kalder ExitWindowsEx for at lukke windows:
    EWX_LOGOFF = 0
    EWX_SHUTDOWN = 1&
    EWX_REBOOT = 2&
    EWX_FORCE = 4&
    EWX_POWEROFF = 8&
    EWX_FORCEIFHUNG = 10&
Avatar billede driis Nybegynder
27. maj 2001 - 16:20 #7
Du må godt se en kopi af programmet, så du kan tjekke om det er din computer, der er indstillet forkert i BIOS, eller det er din kode, der er noget galt med.
Avatar billede petzenwork Nybegynder
28. maj 2001 - 18:33 #8
retaxes > når nu det virker i andre programmer, og windows normalt selv kan finde ud af slukke computeren, er det nok ikke lige dét du skriver jeg har brug for..

driis > Mega stil :) jeg brugte 1\'eren før, og skiftede den ud med din, og nu fungere det bare!
Avatar billede petzenwork Nybegynder
28. maj 2001 - 18:34 #9
makse > Du skulle lige ha\' svaret, for dit svar var lige så korrekt som driis\'
Avatar billede makse Nybegynder
28. maj 2001 - 18:37 #10
Np. petzenwork. :)