Avatar billede kanast Nybegynder
09. februar 2007 - 11:53 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

wmz-filer vedhæftet ved afsendelse af mail

Når jeg sender en mail fra et word-dokument (office 2000 + outlook express 6), vedhæftes der automatisk nogle wzm-filer, hvor kommer de fra og hvor dan kan jeg forhindre at disse filer kommer med ????
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 11:55 #1
det tyder på du har en maskine der er inficeret med noget snavs, for der bør ikke være vedhæftede filer (medmindre man selv har bedt om det)
Avatar billede boxer Nybegynder
09. februar 2007 - 12:03 #2
Avatar billede kanast Nybegynder
09. februar 2007 - 12:14 #3
Ja.. det står der, det er video-filer i følge modtageren..
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 12:15 #4
ja men er oftest noget snavs der er skjult som en medie fil ;/
Avatar billede kanast Nybegynder
09. februar 2007 - 12:16 #5
Snavs ??? det er sgu. en helt ny computer ??? hvordan finder jeg ud af om den indeholder virus ??
Avatar billede vejmand Juniormester
09. februar 2007 - 13:01 #6
Gør den det ved alle dokumenter du vedhæfter, eller er det bare ved en enkelt?
Du kan tjekke det ved at sende forskellige dokumenter til dig selv.
Avatar billede kanast Nybegynder
09. februar 2007 - 15:05 #7
Jeg vedhæfter ikke nogle dokumenter, jeg sender mailen direkte fra Outlook, og så bliver der automatisk vedhæftet filer. Jeg har lige kørt en virusscanning uden at der blev fundet noget, og har så efterfølgende sendt et dokument, hvor der stadig bliver vedhæftet disse filer
Avatar billede kanast Nybegynder
09. februar 2007 - 15:08 #8
Filerne hedder ganske rigtigt wmz, jeg skrev forkert i overskriften... det duer bare ikke at give mig et link til en eller anden side på engelsk, for jeg fatter ikke en dyt.
Avatar billede boxer Nybegynder
09. februar 2007 - 15:31 #9
Hvad indeholder dette word dokument?
Ud fra det google link jeg gav dig, kan det tyde på at det er et grafisk element der bliver vedhæftet.
Er det noget du kan genkende?
Eller er der ren tekst du sender?
Avatar billede fruscharlett Nybegynder
09. februar 2007 - 15:39 #10
Det er ren tekst som jeg sender, og filerne der bliver vedhæftede kender jeg slet ikke, jeg har blot fået af vide af én af modtagerne at det er video-filer, jeg kan ikke selv åbne filerne.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. februar 2007 - 21:12 #11
Prøv at sende et tilfældigt Word dokument til mig:
kkkk[snabela]c.dk
Udskift [snabela] med @
Avatar billede kanast Nybegynder
12. februar 2007 - 08:33 #12
Har sendt en prøve-mail... kan se at det kun er vedhæftet når jeg har mit brevhoved på dokumentet ????
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2007 - 08:54 #13
Jeps - og mon ikke at dit brevhoved er det som opfattes som et grafisk element og vedhæftes som wmz?
Så er der altå ingen fare på færde.
Avatar billede kanast Nybegynder
12. februar 2007 - 10:44 #14
Nej måske ingen fare... men da det er dokumenter som jeg dagligt sender ud til kunder, vil jeg jo gerne undgå dette.
Modtagere der kan åbne filen fortæller at der er en folkevogn der kører ???????
det lyder sgu' da mærkeligt
Avatar billede vejmand Juniormester
12. februar 2007 - 11:26 #15
Jeg har modtaget din mail, jeg kan heller ikke åbne de vedhæftede filer.

Der er to .vmz filer og en .mso vedhæftet.
Jeg har gemt dem på harddisken. Når jeg så vælger egenskaber på filen, står der under "Filtype": Temapakke til Windows Media Player.

Her står også lidt om .wmz filer: http://support.microsoft.com/kb/316992/da

Hvorfor de vedhæftes, ved jeg desværre ikke.
Avatar billede kanast Nybegynder
16. februar 2007 - 08:45 #16
Taj... nu har jeg fjernet mit logo på dokumentet, det er åbenbart den eneste mulighed for at forhindre at disse video-filer automatisk bliver vedhæftet, sørgeligt !!! Nu må jeg så se om jeg kan finde ud af at fordele pointene....
Avatar billede kanast Nybegynder
16. februar 2007 - 08:46 #17
prøver igen
Avatar billede kanast Nybegynder
16. februar 2007 - 08:49 #18
Hvorfor skal det være så svært at afgive point.... nu gik det galt.. igen igen