Avatar billede -holmen- Nybegynder
08. februar 2007 - 21:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Server Error in Application.

Hej,

Titlen skulle have været "Server Error in '/' Application", men det ville siden ikke gå med til, sorry.

Jeg har siddet og leget lidt med asp.net og AJAX, men bliver ved med at få denne fejl når jeg ligger det op på mit domæne.

Server Error in '/' Application.
Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: Could not load file or assembly 'System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified. (D:\Domains\thomas-holm.dk\wwwroot\web.config line 49)

Source Error:

Line 47:         </httpHandlers>
Line 48:         <httpModules>
Line 49:             <add name="ScriptModule" type="System.Web.Handlers.ScriptModule, System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>
Line 50:         </httpModules>
Line 51:         <!--

Source File: D:\Domains\thomas-holm.dk\wwwroot\web.config    Line: 49

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.42; ASP.NET Version:2.0.50727.210

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig...!!
På forhånd tak!

~Holmen
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. februar 2007 - 21:45 #1
Så har din host nok ikke installeret ASP.NET AJAX.... Prøv at skriv til dem og spørg om de har planer om det.
Hvem er din host?
Mvh
Avatar billede jokkejensen Novice
08. februar 2007 - 21:52 #2
ufff jeg bildte da vist en ind i dag, at hosten ikke behøvede at installere ajax :).. må hellere få rettet.

Men hvorfor skal hosten ? - kan man ikke bare oprette en reference til den assembly og ligge den med op.. ?
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2007 - 21:55 #3
hvis det er localhost så skal han jo bare installere AJAX på sin egen maskine.. det er heller ikke lige til som de har lavet det.
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. februar 2007 - 22:03 #4
Hvis din app kører i full trust (ikke særlig sansynligt hos din host) kan du deploye til bin, og ajax behøver ikke være installeret i gac.
Hvis din app ikke kører i full trust - skal den installeres til gac.
Det sidste er det anbefalede - så det hænger desværre på din host af få det smidt ind på æsken.
Mvh
Avatar billede -holmen- Nybegynder
09. februar 2007 - 07:42 #5
Ok, jeg prøver lige at kontakte min host.
Jeg har needhost.dk...
Avatar billede -holmen- Nybegynder
09. februar 2007 - 11:42 #7
Okay, jeg fik at vide fra needhost at jeg godt kunne blive flyttet over på en server der understøttede AJAX, men det var nemmere hvis jeg selv tilføjede .dll filen i min app.
Men hvilken .dll menes der? Har nemlig læst det flere steder.
Er det System.Web.Extensions?
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2007 - 11:43 #8
du vælger bare add dll reference (højreklik på projektet) og så er den under .Net et godt stykke nede..
Avatar billede -holmen- Nybegynder
09. februar 2007 - 11:45 #9
og det kan jeg så nu svare ja på...
System.Web.Extensions.dll som der følger med AJAX 1.0 skal ligges over i bin mappen når ens app. ligges op.

snepnet lig et svar!
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. februar 2007 - 17:55 #10
Hmm... Der er noget her der lyder sært - mig bekendt skal du køre i full trust hvis du skal kunne deploye system.web.extenseion.dll til local bin.
Kører du i medium trust skal den ligge i gac.
Hvis din host siger at serveren understøtter asp.net ajax, ville jeg formode at det betyder at de har installeret det, hvilket igen medfører at dll'en ligger i gac, hvilket igen medfører at det at du kopierer filen til local bin er uden betydning.
Kan jeg få dig til at checke det med din host?
Mvh
Avatar billede -holmen- Nybegynder
09. februar 2007 - 20:01 #11
Det er åbenbart ikke alle deres servere der understøtter ajax endnu.
Og den server hvor mit domæne ligger på understøtter, så ikke ajax, så derfor har jeg vedlagt .dll filerne i bin mappen.

Men smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2007 - 02:13 #12
skal vi lige for at undgå forvirring slå fast at:

* AJAX som koncept kræver ikke noget installeret server side (noget JavaScript kode
  der er ren tekst server side og som udføres client side sender nogle requests
  til server der behandles ligesom alle andre requests)

* AJAX som i ASP.NET AJAX hvor det laves via nogle ASP.NET web controller (jeg har ikke
  selv brugt det men kan nogenlunde gætte hvordan det virker udfra hvordan det
  virker i JSP) så man ikke selv skal sidde og fedte med det JavaScript kan godt
  kræve installation
Avatar billede -holmen- Nybegynder
10. februar 2007 - 07:52 #13
Yes sir, arne_v. Den forklaring vil jeg gerne gå med til.
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. februar 2007 - 01:25 #14
Et svar her.
Mvh