Avatar billede matz Nybegynder
08. februar 2007 - 19:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

GET virker ikke

Jeg har denne her kode som ikke virker og jeg ved ikke hvorfor. Den bliver fuldført via url.

Kode:

<?php

if($_GET['slet'] == '1')
{
    echo '<font size=1 face=Verdana color=#000000><b>Bogen er nu godkendt som afleveret</b></font>';

    $time = time();
    $godkendt = 1;
    $result2 = mysql_query("DELETE FROM udlaan WHERE id='".$_GET['id']."'");
    echo $result2;
}

?>

<?php

if($_GET['godkendt'] == '2')
{
    $time = time();
    $godkendt = 1;
    $result3 = mysql_query("INSERT INTO pre_aflevering (godkendt) WHERE id='".$_GET['id']."'  VALUES ('".$godkendt."')");
    echo $result3;
}

?>

<a href="?page=aflevering&slet=1&id=<?php echo $row['id']; ?>&godkendt=2&id=<?php echo $row['id']; ?>">x</a>
Avatar billede retep Nybegynder
08. februar 2007 - 19:55 #1
din insert er helt gal...

insert into pre_aflevering (id, godkendt) values ('"$_GET[id]"','$godkendt')
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. februar 2007 - 19:57 #2
if($_GET['slet'] == '1')

plejer selv at bruge "" istedet for '' , i dette tilfælde == "1", skal dog ikke kunne sige om det har noget at sige.

Sker der slet intet? eller kommer der en fejl?
Avatar billede retep Nybegynder
08. februar 2007 - 19:57 #3
medmindre du ville opdatere en tabel istedet for at indsætte en ny

$sql = "update pre_aflevering set godkendt = $godkendt where id = '".$_GET[id]."'";
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. februar 2007 - 19:58 #4
Sikker på det skal være en INSERT og ikke en UPDATE?
Avatar billede matz Nybegynder
08. februar 2007 - 19:58 #5
Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE

Det siger den når jeg indsætter din sql sætning.
Avatar billede matz Nybegynder
08. februar 2007 - 20:02 #6
Nu virker den med UPDATE :)

Dog vil den ikke slette fra den her:

<?php

if($_GET['slet'] == '1')
{
    echo '<font size=1 face=Verdana color=#000000><b>Bogen er nu godkendt som afleveret</b></font>';

    $time = time();
    $godkendt = 1;
    $result2 = mysql_query("DELETE FROM udlaan WHERE id='".$_GET['id']."'");
    echo $result2;
}

?>
Avatar billede matz Nybegynder
08. februar 2007 - 20:02 #7
Den her kode skulle det nok være:

<?php

if($_GET['slet'] == '1')
{
    echo '<font size=1 face=Verdana color=#000000><b>Bogen er nu godkendt som afleveret</b></font>';

    $result2 = mysql_query("DELETE FROM udlaan WHERE id='".$_GET['id']."'");
    echo $result2;
}

?>
Avatar billede matz Nybegynder
08. februar 2007 - 20:05 #8
Problemet er at det ID som den tage fat i... Er forkert, Det skal være det ID fra udlaan.