Avatar billede aej Nybegynder
07. februar 2007 - 21:56 Der er 6 kommentarer

Hvordan fjerner jeg scroll med mus i formularerne

Hej hjælp
Jeg har fået lavet en god database, men jeg vil have fjernet mulighed for at scrolle med musen i formularerne af sikkerhedsmæsssige grunde og hvordan kan det gøres????

mvh aej
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
07. februar 2007 - 22:39 #1
Avatar billede aej Nybegynder
08. februar 2007 - 21:56 #2
Jeg har forsøgt forskellige muligheder, fx importere tabeller og formulaer til den database med lukkeknappen, men det skal gøres hver gang programmet startes så det er ikke sikkert nok, så har jeg forsøgt at kopiere koden ind en hændelsesprocedure under Vedmusehjul, men den kommer med denne fejl Compile error: Can´t find projekt or library.
mvh aej
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
09. februar 2007 - 00:09 #3
Du tager filen "mousehook.dll" og lægger den sammen med databasen (i samme mappe).

Importer modulet "modMouseHook" til din database.

Stop musen f.eks. med en kommandoknap således:

Private Sub Command14_Click()
Dim blRet As Boolean
blRet = MouseWheelOFF(False)
End Sub

eller med en funktion:

Function StopMouse()
Dim blRet As Boolean
blRet = MouseWheelOFF(False)
End Function

som du kører i din autoexec macro hvis det hele skal køre ved startup.
Avatar billede aej Nybegynder
10. februar 2007 - 08:37 #4
Hej igen
Jeg har nu prøvet at få den sidste kode til at køre men den siger stadig compile error: Expectet End Sub og det har jeg prøvet at sætte ind også, men ingenting hjælper. Jeg kan ikke finde autoexec, så jeg går ind i Visual Basic og opretter en makro, det er tilsyndeladende ikke rigtig.
Vil du forklare lidt nærmere hvor jeg skal gå ind i autoexec.
mvh aej
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
10. februar 2007 - 14:09 #5
kan du evt. sende mig databasen, så kan jeg rette den og sende den til dig?
jesperfjoelner AT hotmail punktum com
Avatar billede aej Nybegynder
13. februar 2007 - 10:37 #6
Hej
Det kan og må jeg ikke da den indeholder personlige oplysninger, men hvis du bare lige kan fortælle mig hvilken vej jeg skal gå, jeg har fx valgt at maximere startsinde ved aktivering under hændelsesprocedure, der er faktisk under egenskaber et valg der hedder Vedmusehjul, men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal den vej ind og indsætte koden jeg har muligheden, men det virker ikke.
mvh aej