Avatar billede arj79 Nybegynder
07. februar 2007 - 10:16 Der er 4 kommentarer

select unique row fra mysql table

hej jeg har en mysql table hvor jeg  indsætter dato (yyyy-mm-dd)
og den samme dato kan godt være indsat i flere rows. Jeg skal antal forskellige datoer
så hvis den samme dato står i flere rows skal den kun tælles med en gang.
Avatar billede barklund Nybegynder
07. februar 2007 - 10:21 #1
Læs lige dit spørgsmål igennem en gang til - du forklarer ikke helt hvad du vil (eksempler er altid godt) og nogle ord mangler vist for at det kan give mening :)
Avatar billede arj79 Nybegynder
07. februar 2007 - 11:27 #2
jeg har fundet ud af det
SELECT DISTINCT timereg_date FROM `jos_timereg`
Avatar billede zynzz Praktikant
07. februar 2007 - 11:32 #3
Jeg er lidt i tvivl... måske?:

SELECT * FROM dintabel WHERE noget=noget group by dato order by id
Avatar billede zynzz Praktikant
07. februar 2007 - 11:33 #4
SELECT * FROM dintabel WHERE noget=noget GROUP BY dato ORDER BY id