Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
06. februar 2007 - 22:10 Der er 9 kommentarer

køb af en camcorder

hej jeg ville lige høre om der er nogen som kan hjælpe mig med et råd vedrørende køb af et digital videocamera. jeg har set på JVC GZ MG77. jeg vil ofre ca 5000kr på det. ville sony være et bedre køb? i givet fald hvilken?

på forhånd tak

tuttifrutti
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
07. februar 2007 - 22:21 #1
hmmm er der ingen som kan hjælpe mig...?

tuttifrutti
Avatar billede trav4u2 Novice
08. februar 2007 - 15:25 #2
Jow da :-)
Her har du en review af jvc's maskine og den får en noget ublid medfart.
http://www.camcorderinfo.com/content/JVC-GZ-MG77-Camcorder-Review.htm

Prøv at kigge efter en Sony. Hvis du foretrækker HD evt. denne her
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307812

Personlig foretrækker jeg mini-DV pga. kvaliteten, men HD er
nok lidt lettere.

Håber det hjalp ;-)
Avatar billede trav4u2 Novice
08. februar 2007 - 15:33 #3
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
08. februar 2007 - 19:13 #4
tak for tilmeldning - den der sony har den en harddisk ligesom jvc har en på 30gb?
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
08. februar 2007 - 19:14 #5
hov jeg mente 'tak for tilbagemeldning....'
Avatar billede trav4u2 Novice
08. februar 2007 - 21:28 #6
Yeps :-)
Klik på "FLERE SPECIFIKATIONER" og "Digital lagringsmedie" på edb-priser.

Jeg vil dog stadig anbefale mini-DV eller at bruge en "tudse" mere for at få 90'eren
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=241798
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
14. februar 2007 - 09:54 #7
mange tak for svarene trav4u2 - d r jeg virkelig glad for. jeg fandt ud af at 90'eren er udgået så den kan ikke købes længere (medmindre du ved noget) - fik oplyst 190'eren r tættest op af den men den kommer først til april nogen siger 14 dage så jeg står stadig uden kameraet :-(  r dr nogen andre gode kameraer med harddisk og en god megapix ti lstillbilleder fra kameraet? - også omkr dse 5-6 tudser....
Avatar billede trav4u2 Novice
16. februar 2007 - 19:24 #8
Det var da ærgerligt!

Det kunne tyde på, at de stoppede i December
http://www.preistendenz.de/produkt/376086.htm

Jeg er ikke helt sikker på at 90’eren og 190’eren er sammenlignelige, men du kan jo selv bedømme det lidt her
http://www.sony.dk/product/CompareProducts.action?site=odw_da_DK&pcReturnUrl=%2Fproduct%2FProductComparisonWizard.action%3Fsite%3Dodw_da_DK%26sectiontype%3DProduct%26modelName%3DDCR-SR190E&models=DCR-SR190E&models=DCR-SR90E

Udbudet af  hard disk camcorder er ikke særlig stort så jeg kan desværre ikke umiddelbart anbefale en anden inden for de 6.000,- :-(

Hvordan kan det være, at ikke overvejer mini-dv? :-)
Avatar billede tuttifrutti Nybegynder
17. februar 2007 - 12:07 #9
jeg har nu faktisk betilt en 190'er og venter spændt på den da bingofoto har den primo marts. synes d r nemmere at opbevare data på en harddsik end på båndene men skal nok have et mini-dv camrea på et tidpunkt hvor jeg vender tilbage på eksperten igen