Avatar billede datamatikeren Nybegynder
06. februar 2007 - 20:14 Der er 6 kommentarer

Hent mail fra mailhotel og hoste dem lokalt.

Jeg vil gerne opsætte en exchangeserver, så den står "bag" min udbyders mailhotel.

Hvordan kan jeg sætte min server op, så den henter og sender via mit mailhotel, men brugerne logger på min exchange server når de skal se/skrive mails?

Jeg vil gerne have denne løsning, så brugerne af min exchangeserver ikke er på herrens mark hvis min exchange server f.eks. bliver stjålet el. lign. I det tilfælde ville de kunne connecte til mailhotellet igen, og derigennem modtage og sende mail.

Nogen der kan hjælpe mig med at få det op at køre?

Det skal siges, at jeg allerede hoster et "mail" domæne på min server hvor DNS'en peger direkte på min server...
Så der skal altså køre 2 forskellige domæner på serveren.
Avatar billede thill Nybegynder
07. februar 2007 - 08:57 #1
Er lige med på en kigger, kunne nemlig også godt tænke mig at se om det er muligt ;-)
Avatar billede thill Nybegynder
07. februar 2007 - 09:07 #2
Det er muligt via et 3'rd party program. SmartPOP2Exchange som du kan læse mere om her : http://www.jam-software.com/smartpop2exchange/index.shtml MEN! Det er ikke et Gratis program... Det koster 65 Euro for en 10 bruger's licens og 110 Euro for en unlimited.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2007 - 13:45 #3
Der findes skam også gratis alternativer :)
Her er en fin liste over løsninger:
http://www.slipstick.com/exs/popconnect.asp

Hvor bl.a. EFS og Fetchmail er gratis
Avatar billede thill Nybegynder
07. februar 2007 - 14:23 #4
EFS, er det ikke kun til 1 pop3 konto..?
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
08. februar 2007 - 15:18 #5
Det vil jeg lige prøve.
Avatar billede thill Nybegynder
19. april 2007 - 14:39 #6
Noget nyt i sagen?