Avatar billede jytte Nybegynder
06. februar 2007 - 15:10 Der er 8 kommentarer

Ny fil med navn som slettet fil

Jeg kører .Net med versionering vha Ankh.

Mit problem er hvis jeg ved en fejl kommer til at lave en fil som en Windows form når jeg egentlig ville have den til at være en class. Når jeg så sletter filen og laver en ny fil (med det samme navn) af den rigtige slags og så builder. Så kommer der pludselig en masse fejl.
Den mest underlige fejl er følgende

Unable to open module file 'C:...\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\Projektnavn\Minfil.Designer.vb': The system cannot find the file specified.     C:...\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\Projektnavn\Minfil.Designer.vb

Den brokker sig over at den ikke kan finde en fil som den slet ikke burde have brug for!

Hvordan får jeg den til at opføre sig ordentligt ? -- Jeg insisterer på at den nye fil skal hedde det samme som den gamle slettede (den skal ikke bestemme hvad jeg vil kalde mine filer)
Avatar billede tuxic Nybegynder
04. marts 2007 - 00:54 #1
Sletter du filen fra stifinderen eller fra VS? Hvis du bruger stifinderen kan VS vel blive forvirret?
Avatar billede jytte Nybegynder
04. marts 2007 - 22:30 #2
Jeg plejer at slette filen i VS først -- når når den så brokker sig når jeg vil oprette en ny med samme navn plejer jeg at lukke VS helt. Derefter forsøger jeg igen at lave en ny fil med samme navn, men så brokker den sig igen.
Først derefter begynder jeg at slette filen i stifinderen, men slår som regl først igennem når jeg har genstartet min maskine.

Mener du at jeg bør genstarte min maskine hver gang jeg sletter en fil i VS fordi jeg så øger mine chancer for at jeg får lov til at lave en ny fil med samme navn som den netop slettede ?
Avatar billede tuxic Nybegynder
06. marts 2007 - 21:00 #3
Næh det lyder ikke rimeligt at genstart skulle kunne afhjælpe problemet. Husk på at man både kan fjerne en fil fra projektet ("Exclude") og slette ("Delete"). Hvis du vælger at slette den så er den ikke længere tilgængelig i stifinderen. Så måske er du kommet til at vælge exclude?

Ellers ved jeg ikke hvad det kan være.
Avatar billede jytte Nybegynder
08. marts 2007 - 00:25 #4
jeg har aldrig excluded filer.
Hvis jeg deleter i visual studio kan jeg (så vidt jeg husker) stadig se filen i stifinderen.
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2007 - 00:32 #5
må man se koden i din nye class?
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2007 - 00:45 #6
I solution explorer prøv lige at højreklikke der på enten solutionfilen eller project filen og vælge "Clean".

og efter det højreklik på solution filen og vælge "Rebuild".
Avatar billede jytte Nybegynder
26. oktober 2007 - 09:15 #7
Så vidt jeg husker lykkedes det efter Rebuild og genstart af min maskine - den er åbenbart lidt langsom til at opdatere.

De af jer der gerne vil have point kan lægge et svar.
Avatar billede kalp Novice
26. oktober 2007 - 09:37 #8
:)