Avatar billede fcjohn Nybegynder
06. februar 2007 - 12:21 Der er 1 kommentar

Problemer med windows update

Hej eksperter

Jeg er igang med at teste vista for at se hvilke umugligheder det vil bringe vores organisation i, hvis vi vælger at opgradere til den.
Et af problemerne, udover de relativt mange kompatibilitetskvaler, er at jeg ikke kan komme på windows update. Jeg logger på lokalt på maskinen med en administratorkonto og når jeg trykker på 'check for updates', for jeg at vide at windows ikke kan tjekke for opdateringer. jeg får denne errorcode 80244019. Denne fejlkode er ikke beskrevet i den hjælp der linkes til, så jeg har prøvet at google den, men kommer ikke rigtigt frem til noget med at der skulle være fejl på forbindelsen, hvilket ikke er tilfældet, da jeg godt kan komme på nettet ellers.
Jeg har en idé om at det har noget at gøre med policies der bliver rullet ud på vores netværk, men de burde jo netop ikke have inflydelse på en lokaladministratorkonto, eller hvad?
Politikkerne er defineret til XP.
Avatar billede fcjohn Nybegynder
06. februar 2007 - 13:52 #1
Har selv fundet frem til følgende, forstår bare stadig ikke hvorfor jeg bliver ramt lokalt på maskinen: http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=518846&SiteID=17

Jeg har ikke haft de samme problemer da jeg kørte XP, så det virker som om at GPO bliver rullet ud på alle brugere, også dem udenfor domænet, er det normalt, eller en vistafeature?