Avatar billede nc85 Nybegynder
06. februar 2007 - 09:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

XML, hvorfor?

Hey alle...

Sidder med et lille projekt og skal skrive en mindre rapport omkring de forskellige "Sprog" der findes, og hvorfor de er gode!

Derfor, Hvorfor bruges XML mere og mere, og hvorfor er det bedre at bruge XML til så meget efterhånden mm...
I må gerne tilføje mere udover de spm jeg har smidt :)

Point vil blive delt mellem folk
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
06. februar 2007 - 10:56 #1
XML er ikke et rigtigt programmeringssprog og ikke tænkt som sådan. Det er et snarre et dataformat. XML bruges til "arkivering" af data og strukturen i XML er fastsat og derved vil andre let kunne læse formatet. Dette er jo ganske godt i stedet for et binært format eller andet obskurt selvstrikket format. Med XML har man et "fælles" format som er let tilgængeligt for alle... derudover kan man checke om data er valid, da et XML også kan "fastsætte" hvilke data som indgår i det. Som programmør kan man så "let" fiske data ud fra et XML-dokument og gøre ved det som man ønsker.

Læs dette som fortæller en del om XML.
http://www.xml.com/pub/a/98/10/guide0.html
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2007 - 15:11 #2
jeg har skrevet lidt her http://www.eksperten.dk/artikler/627
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2007 - 15:16 #3
den vigtigste grund til at bruge XML er at andre goer det

folk kender XML, diverse framworks kommer med store XML biblioteker klar til
brug, saa man ikke selv skal kode ret meget