Avatar billede bobber Nybegynder
05. februar 2007 - 10:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjerne sekunder fra datetime

Hej,

Jeg har tidligere fået hjælp af dr. chaos med at fjerne sekunder fra datetime med følgende

CONVERT(VARCHAR(10),dindatetime,105)+''+ CONVERT(VARCHAR(2),DATEPART(hh,dindatetime))+''+ CONVERT(VARCHAR(10),DATEPART(mi,dindatetime)) as datetimeudensek

mit problem nu er dog at hvis minutter starter med 0, så fjernes dette også f.eks

formateres til

nogen bud.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
05. februar 2007 - 11:44 #1
Jeg ved ikke hvor du skal bruge dette men jeg plejer at skrive

TxtDate.text = FormatDateTime(Now, vbShortDate)

Hvis jeg vil have det læst op i en tekstbox.
Avatar billede bobber Nybegynder
09. februar 2007 - 13:28 #2
Det skal læses ud i en tekstbox men det er ASP, med vbscript, men ville helst løse det via SQL.

min ASP kode hvor jeg henter det ud.

<%=(rsHisOrderLines.Fields.Item("PurHeadDate").Value)%>
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
09. februar 2007 - 15:00 #3
Så kan jeg desværre ikke hjælpe
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
16. februar 2007 - 12:18 #4
Prøv med:

  convert(varchar(10), dindatetime, 105) + ' ' + convert(varchar(5), dindatetime, 108)
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
18. april 2007 - 10:03 #5
Virker det?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
13. juni 2007 - 14:19 #6
Feedback?
Avatar billede bobber Nybegynder
14. juni 2007 - 09:07 #7
Jeg har fået løst mit problem, virkede ikke helt som det skulle med det du foreslog, men du skal da have din points for forsøget.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
14. juni 2007 - 10:04 #8
Cool ... godt at du fik det løst.