Avatar billede macpain Nybegynder
05. februar 2007 - 00:38 Der er 1 løsning

SmartPointer problem!!

Kunne måske ligge dette spørgsmål i C++, men jeg prøver her!!

Jeg skal bruge MSXML(2,3,4 eller 5).dll, da jeg gerne vil bruge M$ DOM til at hente informationer ud af mine dll'er.

Mit problem i C++ er så at jeg gerne vil implementere min kode i en dll med nogle eksportfunktioner her går det så galt.- Hvis jeg ligger min dll i min cpp-fil ikke nogen problemer med at eksportere mine funktioner men hvis jeg ligge den i min h-fil så brager compileringen ned.

Fejlen ligger umiddelbart i de smartpointere man bruger... er der ikke nogen vej udenom SKAL jeg ligge dll'en i cpp-filen så ok, but why?

Fejlbeskrivelsen samt lidt testkode fra en cpp-fil:

#import "msxml4.dll"

BOOL CXMLHandler::readXML(XMLToRead xml)
{
  BOOL ret = TRUE;

  MSXML2::IXMLDOMDocumentPtr m_plDomDocument = NULL;
  MSXML2::IXMLDOMElementPtr m_pDocRoot = NULL;
..

Fejlen hvis dll ligger i hpp-filen

error C2629: unexpected 'class _com_ptr_t<_IIID> ('
        c:\program files\microsoft visual studio\vc98\include\comip.h(785) : see reference to class template instantiation '_com_ptr_t<_IIID>' being compiled
osv.
Avatar billede macpain Nybegynder
05. februar 2007 - 17:02 #1
Jeg lader den dø her og implementere den i cpp-filen