Avatar billede phplover Nybegynder
04. februar 2007 - 17:28 Der er 5 kommentarer

break line i mysql

Hejsa.. er ved at lave noget alla et cms, men når jeg trykker enter for ny linieskift skifter den ikke linjen i min mysql dvs. den skriver bare ud i en lang kører... kan ikke huske hvad det er mange gør for break line? håber i kan hjælpe mig?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2007 - 17:30 #1
Det har nok ikke noget med mysql at gøre, men visningen. Prøv

  print nl2br($dintekstfradatabasen);

http://php.net/nl2br
Avatar billede phplover Nybegynder
05. februar 2007 - 11:04 #2
okay...øhm min kode ser sådan herud:

<?
if(isset($_GET['action'])){
    echo "<div style='font-color: #FF0000;'>" . $_GET['action'] . "</div>";
}

if(is_dir($_GET['dir']) && !empty($_GET['dir'])){$theDirectory = $_GET['dir']; $get = 1;}else{$theDirectory = "../tekstfiler/";}
if(is_dir($theDirectory) && empty($_GET['fil']))
{
    echo "<table><tr><td style=\"width: 150px;\">Navn</td></tr>";
    $dir = opendir($theDirectory);
    while(false !== ($file = readdir($dir)))
    {
        $type    = filetype($theDirectory ."/". $file);
        $filtype = explode(".", $file);
        if($type != "dir" && $file != "." && $file != ".." && (end($filtype) == "html" || end($filtype) == "htm"))
        {
    if(!empty($_GET['dir']))
    {
    echo "<tr><td><a href=\"?fil=" . $_GET['dir'] . "/" . $file . "\">" . $file . "</a></td></tr>";
    }
    else
    {
    echo "<tr><td><a href=\"?fil=" . $file . "\">" . $file . "</a></td></tr>";
    }
        else if($type == "dir" && $file != "." && $file != "..")
        {
    if($get == 1){$href = "href=\"?dir=".$_GET['dir']."/" . $file . "\"";}else{$href = "href=\"?dir=" . $file . "\"";}
            echo "<tr><td><a ".$href.">" . $file ."</a></td></tr>";
        }
    closedir($dir);
    echo "</table>";
}
else if(empty($_GET['fil']))
{
    echo $theDirectory . " er ikke en mappe";
}

if(!empty($_GET['fil']))
{
$fil = $_GET['fil'];

if (isset($_POST['nytindhold'])) {
$skrivtil = fopen($fil, "w");
$nytindhold = str_replace("\\","",$_POST['nytindhold']);
fputs($skrivtil, $nytindhold);
fclose($skrivtil);
header("Location: ".$_SERVER['PHP_SELF']."?action=Filen " . $fil . " blev gemt");
}
?>
<center>
<form action="" method="post">
<table border="4" bordercolor="black" cellpadding="12" cellspacing="0"><tr>
    <th>Rediger fi</th>
</tr><tr>
    <td valign="top" align="center" nowrap>Indtast nyt indhold, og klik på "opdater"<br><br>

<textarea name="nytindhold" cols="56" rows="16">
<?php
$indhold = htmlspecialchars(fread(fopen($fil,"r"),filesize($fil)));
echo $indhold;
?></textarea><br><br>
<input type="submit" name="submit" value="Opdater"></td>

</tr><tr>

    <th colspan="2"> </th>

</tr></table>
<?php
}
?>

Hvor skal jeg sætte den kode ind henne? og kan du hjælpe med hvorfor de filer som den skal kunne vise fra mappen tekstfiler, hvorfor kan den ikke vise de html filer ? den viser kun de html filer som ligger i samme mappe som scriptet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. februar 2007 - 11:45 #3
Jeg kan ikke se at den kode du viser bruger mysql. Hvor er det du har problemet, helt præcist?
Avatar billede phplover Nybegynder
05. februar 2007 - 11:59 #4
nej undskyld, gør min kode heller ikke men mit script har flg. problemer.
1. den kan ikke vise filerne som ligger i mappen tekstfiler, istedet viser den bare de filer som ligger den samme mappe som mit script.

2. nær jeg trykker på enter ved at skrive noget tekst for ny linje.
Så forsætter den bare på samme linje istedet for at lave en nylinje.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. februar 2007 - 18:14 #5
1. kan jeg ikke lige forstå hvad du mener med.

2. Du kan jo lige prøve at erstatte

echo $indhold;

med

echo nl2br($indhold);