Avatar billede none01 Nybegynder
04. februar 2007 - 01:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Check om fil er ændret?

Hej eksperter,

Jeg har et lille spørgsmål, jeg skal lave et program som skal køre i baggrunden og holde øje med om en tekst fil på netværket er ændret.
Hvis filen ændres så skal den kopier den til computeren.

Er der nogen som ved hvordan man kan lave sådan noget, hvor det er meget vigtigt at programmet bruger så få ressourcer som muligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2007 - 02:24 #1
prøv og check hvad FileSystemWatcher kan gøre for dig
Avatar billede none01 Nybegynder
04. februar 2007 - 02:28 #2
Har set på den, synes at alle de beskrivelser om den er lidt komplekse.

Hvordan kan jeg få den til at holde øje med en fil, om den bliver ændret.
Og skal så os være i en timer eller hvad?
Avatar billede none01 Nybegynder
04. februar 2007 - 18:14 #3
jeg fandt ud af det selv.

Man laver bare en sub med:

  Dim i As New FileSystemWatcher("\\mappe_til_filen", "filnavn.txt")
    Do
      i.WaitForChanged(WatcherChangeTypes.Changed)
      File.Copy("\\mappe_til_filen\filnavn.txt", "c:\testfolder\filnavn.txt", True)
    Loop
Som så bare venter indtil filen er ændret, når den ændres så kopier den filen over til maskinen. Og starter forfra med at holde øje om filen ændres.

Tak for den hint arne_v du kan bare smide et svar ind.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2007 - 18:35 #4
ok