Avatar billede area404 Nybegynder
03. februar 2007 - 20:47 Der er 5 kommentarer

Startproblemer G4

Jeg har problemer med at starte en MAC G4.

Først kom der et tegn som om der var adgang forbudt "Ø".

Så prøvede jeg at trykke på æbletasten+alt+r+p da jeg startede den nu laver den 2 hurtige bib når man starter den. Dette gør den ialt 3 gang med nogle sekunders intervalefterfølgende viser den en animeret mappe der skifter mellem et spørgsmåltegn og en mac smiley.

Nogen der kan hjælpe?
Ron.
Avatar billede giorgio Nybegynder
03. februar 2007 - 20:48 #1
Det plejer at betyde at den ikke kan finde styresystemet så kommer den der grå/blå skærm med mappe og ?
Avatar billede giorgio Nybegynder
03. februar 2007 - 20:48 #2
Måske din hdd har set bedre dage
Avatar billede area404 Nybegynder
03. februar 2007 - 20:58 #3
findes der en form for bios til sådan en, hvordan kommer man ind i den? Det er første gang jeg har en mac foran mig og fatter ikke lige der store af hvad der sker for den :-)
Jeg undere mig også lidt hvordan man åbner cdrom drevet, der er jo ingen knap til det?
Avatar billede giorgio Nybegynder
04. februar 2007 - 00:36 #4
Nej der er ingen BIOS du kan komme ind i og ændre noget. På tastaturet har du en tast der åbner cdrom drevet og hvis du skal boote fra en cd holder man c nede når man tænder for den så vil den selv boote fra CD. jeg ville nok oprette et spg på www.mediamac.dk der sidder rigtig mange mac experter klar til at svare.

Er det en du lige har fået, eller hvordan?
Avatar billede area404 Nybegynder
06. februar 2007 - 09:47 #5
Ja, efter sigende skulle den være defekt, men så har jeg da lidt at lege med. Tak for hjælpen og adressen. For point smid et svar