Avatar billede dehaas Nybegynder
03. februar 2007 - 16:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

AJAX Toolkit ReorderList - Custom Control

Hej,

Jeg er ved at arbejde på en custom control, hvor jeg vil prøve at udnytte funktionalitet en fra 'ReorderList' i AJAX Toolkittet.

Så vidt jeg kan tænke, bruge jeg vel kunne rendere en helt alm. ReorderList således (i min RenderContents metode):

Dim List as new AjaxControlToolkit.ReorderList
List.DataSource = [EN ELLER ANDEN ARRAYLIST]
List.DataBind()

List.RenderControl(writer)

Men det virker ikke, når jeg kommer til RenderControl smider den en fejl i hovedet på mig. Håber i kan hjælpe mig med problemtet.
Avatar billede snepnet Nybegynder
03. februar 2007 - 18:11 #1
Hvad er det for en fejl du får?
Mvh
Avatar billede dehaas Nybegynder
03. februar 2007 - 18:45 #2
Jeg får en 'Object reference not set to an instance of an object'
Avatar billede snepnet Nybegynder
03. februar 2007 - 20:58 #3
Prøv at vise mig hele metoden.
Mvh
Avatar billede dehaas Nybegynder
03. februar 2007 - 22:32 #4
Den kommer så her:

Imports System
Imports System.Collections.Generic
Imports System.ComponentModel
Imports System.Text
Imports System.Web
Imports System.Web.UI
Imports System.Web.UI.WebControls

<DefaultProperty("Text"), ToolboxData("<{0}:SiteOverviewControl runat=server></{0}:SiteOverviewControl>")> _
Public Class SiteOverviewControl
    Inherits WebControl

    Protected Overrides Sub RenderContents(ByVal writer As HtmlTextWriter)

        Dim RootList As New AjaxControlToolkit.ReorderList

        ' Test Data
        Dim Data As New ArrayList
        Data.Add("wikwak")
        Data.Add("abe")

        RootList.DataSource = Data
        RootList.DataBind()

        RootList.RenderControl(writer)

    End Sub

End Class
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. februar 2007 - 23:29 #5
Hvilken linie får du exception i ?
Avatar billede dehaas Nybegynder
04. februar 2007 - 00:02 #6
Fejlen kommer ved 'RootList.RenderControl(writer)'
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. februar 2007 - 11:00 #7
prøv at tjekke at RootList ikke er nothing.
Avatar billede dehaas Nybegynder
06. februar 2007 - 20:13 #8
Vil lige prøve det imorgen, men kan umiddelbart ikke se hvordan den skulle kunne være det.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. februar 2007 - 14:27 #9
Det kan også være at der er properties på rootlist som skal sættes men som mangler.
f.eks. en ID.
Avatar billede dehaas Nybegynder
08. februar 2007 - 16:25 #10
Hej, jeg har nu fået løst problemet.

For det første, kan man ikke lave en .RenderControl, idet der udover at skulle skrives html, også skal laves registreringer i ScriptManageren. Det er derfor nødvendigt at tilføje kontrollen til 'Parent' istedet:

Me.Controls.Add(RootList)

Derudover skal dette køre ved PreRender eller før, ellers er det for sent at lave disse registreringer, jeg har derfor lavet min kode i Load-eventet.

Til sidst skal man så have renderet sin kontrol (html), i render metoden:

Me.Controls.Item(0).RenderControl(writer)

Mange tak for jeres hjælp, smid endelig et svar for jeres indsats.
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. februar 2007 - 19:53 #11
Jeg skal ikke have point for denne :o)
(Beklager fraværet... er på konference i langbortistan, så det kan knibe lidt med at komme herude)
Mvh
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. februar 2007 - 19:57 #12
Jeg vil erklære mig enig med snepnet :)
Avatar billede dehaas Nybegynder
08. februar 2007 - 20:16 #13
Okay, jamen så snupper jeg dem da selv :)

Alligevel tak for jeres indsats, jeg skal sikkert få brug for den igen engang.