Avatar billede s.mortensen Nybegynder
02. februar 2007 - 22:01 Der er 7 kommentarer

Applet der kan gemme data fra en parameter i en text fil

Har du eller kender du en applet der kan tage en parameter (eksempelvis noget XML) og gemme det i en text file på det lokale fil system.
Eks. man giver data, lokal sti, lokal filnavn som parameter...

Tak
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2007 - 22:15 #1
hvis applet er i en signed jar fil og brugeren accepterer at give den
ekstra rettigheder, saa er det lige ud af landevejen
Avatar billede s.mortensen Nybegynder
02. februar 2007 - 22:22 #2
ja... men jeg skal blot bruge en applet der kan det jeg har beskrevet...
Det er en sådan applet jeg søger...
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. februar 2007 - 00:00 #3
Essentielt efter web-reglerne må det ikke være muligt (hvordan ved vi du ikke lagrer en fil med e virus i på min maskine ?)

Det du gerne må gøre er at lægge en cookie i brugerens maskine. en cookie er en speciel fil som browseren administrerer og som ikke må indeholde mere end ca 4000 bytes. Søg på cookies i din java bog for at se hvordan de laves, og bemærk at du ikke har nogensomehelst garanti for at din cookie ikke bliver slettet når browseren synes der er for mange cookies.

Eller du kan signere din applet som arne foreslår, og derigennem få brugerens tilladelse til at gemme en fil i hans filsystem.

mvh JakobA
Avatar billede s.mortensen Nybegynder
03. februar 2007 - 00:38 #4
DOH!
Er der nogen der har en APPLET der gør det muligt at gemme hvad man overfører i en parameter i en tekst fil???
Brugeren må gerne skulle svare JA! Da det kun er Trusted brugere af et website der har brug for dette.

Jeg er ærlig talt ligeglad med alt jeres snak om alt andet end mit problem...
Hvis I ikke kan svare på det jeg spørger om, så lad være med at svare.
Hvis I ikke forstår spørgsmålet, så bed om en uddybelse!
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. februar 2007 - 11:09 #5
Det var da en besynderlig attitude! Både Arne og Jakob giver relevant information - hvad enten det er noget _du_ kan bruge eller ej.

Forslag til fortolkning / refleksion:

ad Arne) Aha! Så kunne man jo finde ud af, hvordan man signerer en Jar-fil. Accept af de ekstra rettigheder skulle ikke være noget problem, da det "kun er Trusted brugere".

ad Jakob) Endnu en gang interessant information, der måske kunne give inspiration til at se problemet fra en anden vinkel, hvor en simpel cookie (med nævnte begrænsninger) kunne løse opgaven.

MEN: Det lyder til, at du egentlig hellere vil _have_ en færdig applet forærende. Hvis ikke, så synes jeg du skal grave lidt dybere i signeringssnakken.

Vh Jens
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2007 - 01:22 #6
et styk færdig applet:

import java.applet.*;
import java.io.*;

public class CreateFile extends Applet {
    public void init() {
        try {
            FileWriter fw = new FileWriter("C:\\txt.txt");
            fw.write(getParameter("txt").replace("\\n", System.getProperty("line.separator")));
            fw.close();
        } catch (Exception e) {
            //
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2007 - 16:09 #7
s.mortensen>

Du har fået din applet - nu venter vi på lidt feedback !