Jeg har nogle excel filer der alle har et navn er består af 2 dele. en del er et nummer der er system i og den sidste del er en tilfældighed EX. 0001 HLKE.xls og 0002 HJJE.xls
Jeg skal gerne hente nogle data fra disse filer over i et andet excel ark. Hvordan laver jeg en kode der kan det.
Som et udgangspunkt kan vi sige at jeg ved hvilke celler disse informationer ligger i.
I realitetne kan det være forskelligt, hvilke celler dataerne ligger i. Her tænkte jeg dog på at det måske kunne klares ved at give cellen før en værdi der kunne søges på (A1 står der AK og i A2 114 Så kunne man søge efter "AK" og få værdien i den næste celle)
Hvilken betydning har "system-delen af navnet? Kan dissenavne listes. Celler-adresserne kan liste eller formateres specielt - f.eks. via farve!? Ja - så måske...
Tallene 0001, 0002 er fastlagte, men HLKE vilen en tilfældig størrelse alt efter hvad den pågældene file vil indeholde. Der kan derfor ikke laves nogen regl for den.
Jeg er sikker på at det kan lade sig gøre via VBA-kode - således:
I modtagerfilen skal kildefilen kunne udpeges - er det kun filer, der indledes med 0001 eller 0002? - ligger disse filer i samme mappe? Kildefilen kan åbnes automatisk som objekt - der ikke kan ses - i hvor mange celler skal der søges? - hvad mener du med eksemplet: "at give cellen før en værdi der kunne søges på (A1 står der AK og i A2 114 Så kunne man søge efter "AK" og få værdien i den næste celle)" altså søge efter AK (hvor?)- men de 114 - hvordan skal dette tal forstås?
Hvis det kan lade sig gøre - så ville det lettere, hvis du kunne sende en kopi til: pb@supertekst-it.dk - samt lidt yderligere forklaring.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.