Avatar billede soltveit Nybegynder
01. februar 2007 - 19:53 Der er 6 kommentarer

Compilering af mod_macro fejler

Jeg skal have installeret mod_macro til apache2, som man kan hente herfra http://www.coelho.net/mod_macro/.

Men når jeg skal compile får jeg en del fejl.

Er der nogle der har erfaring med dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2007 - 01:17 #1
prøv evt. at poste i C/C++ kategorien med de faktisk fejl
Avatar billede fixxxer Nybegynder
02. februar 2007 - 13:22 #2
Det kan sagtens være det blot er dependency fejl, prøv at kopiere den del af kompileringsinformationen, der giver en "error", herind.
Avatar billede soltveit Nybegynder
02. februar 2007 - 15:26 #3
Der kommer en lang række fejl, men her er nogle af de første:

gcc -DLINUX=22 -DEAPI -DTARGET="apache" -DHAVE_SET_DUMPABLE -DDB_DBM_HSEARCH=1 -DDEV_RANDOM=/dev/random -DUSE_HSREGEX -O1  -g -              Wall -D_LARGEFILE_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -fPIC -DSHARED_MODULE -I/usr/include/apache-1.3  -c mod_macro-1.1.8/mod_macro.c
mod_macro-1.1.8/mod_macro.c:80:17: error: apr.h: No such file or directory
mod_macro-1.1.8/mod_macro.c:81:25: error: apr_strings.h: No such file or directory
mod_macro-1.1.8/mod_macro.c:82:26: error: apr_portable.h: No such file or directory
mod_macro-1.1.8/mod_macro.c:83:25: error: apr_file_io.h: No such file or directory
mod_macro-1.1.8/mod_macro.c:114: error: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'macro_module'

Jeg er ikke klar over hvorfor den skriver noget med "/usr/include/apache-1.3", da modulet er beregnet til min apache2.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
02. februar 2007 - 18:33 #4
Jeg går ud fra at du bruger Apache 2.0 og har hentet

http://www.coelho.net/mod_macro/mod_macro-1.1.6.tar.gz
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2007 - 03:12 #5
-I/usr/include/apache-1.3 antyder ikke ligrefrem 2.0
Avatar billede soltveit Nybegynder
03. februar 2007 - 09:48 #6
Jeg bruger Apache 2.2.3, og har hentet denne http://www.coelho.net/mod_macro/mod_macro-1.1.8.tar.gz