Avatar billede compilos Nybegynder
31. januar 2007 - 17:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gridview, teksten er for lang!

Jeg har en gridview, - men i nogle at rækkerne er teksten for lang.

Hvis nu teksten er 30 karakter, - hvordan kan jeg så får det til kun at være f.eks 15. karakter.

Eller en mulighed er at wrappe teksten, - men det er ikke lykkes mig at gør det.!
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. januar 2007 - 20:31 #1
Du kan manipulere den "manuelt":
Abbonnér på RowDataBound:

<asp:GridView ID="grid" runat="server" AutoGenerateColumns="false" OnRowDataBound="grid_RowDataBound">
    <Columns>
        <asp:BoundField DataField="LongText" />
    </Columns>
</asp:GridView>

Og gør teksten kortere i handleren:
protected void grid_RowDataBound(object sender, GridViewRowEventArgs e)
{
    if (e.Row.RowType == DataControlRowType.DataRow)
    {
        e.Row.Cells[0].Text = e.Row.Cells[0].Text.Remove(5);
    }

Mvh
Avatar billede compilos Nybegynder
31. januar 2007 - 22:41 #2
Det er f..... SUPER

- Kan vi få et svar! :D

Øhh ,- hva sørensen skal jeg skrive hvis det samme er tilfældet for en DataList.

/Compilos
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. januar 2007 - 23:14 #3
Et svar kommer her :o)

Noget tilsvarende med en DataList kunne se sådan her ud:

<asp:DataList ID="list" runat="server" OnItemDataBound="list_ItemDataBound">
    <ItemTemplate>
        <asp:Label ID="lbl" runat="server" Text='<%# Eval("LongText") %>'></asp:Label>
    </ItemTemplate>
</asp:DataList>

protected void list_ItemDataBound(object sender, DataListItemEventArgs e)
{
    if (e.Item.ItemType == ListItemType.Item || e.Item.ItemType == ListItemType.AlternatingItem)
    {
        Label lbl = e.Item.FindControl("lbl") as Label;
        lbl.Text = lbl.Text.Remove(5);
    }
Mvh
Avatar billede compilos Nybegynder
31. januar 2007 - 23:22 #4
Label lbl = (Label)e.Item.FindControl("lbl") as Label;

Jeg takker mange gange !
Avatar billede compilos Nybegynder
31. januar 2007 - 23:23 #5
Eller dette her !

Label lbl = (Label)e.Item.FindControl("lbl");