Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
31. januar 2007 - 13:27 Der er 1 løsning

Pop layer kun én gang

Jeg har fundet et script som kan poppe et layer. Det skal bruges til et spørgeskema, og jeg er således kun interesseret i at det bliver vist én gang til hver bruger.

Scriptet er fra plx og kan hentes her: http://plxwebdev.com/script/id-15

Scriptet i aktion:
http://www.uglegaarden.dk/mikkel/popup/

Koden fra scriptet nederest.

Hva jeg kan læse på plx's side, så bør man kunne sætte en cookie som sikrer at brugeren kun ser det én gang. Er der nogen som er lidt hjemme i javascript som kan se hva der skal til for at layer kun popper én gang??

Og her koden:

<!--
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//    This script was designed by plx Web Studio  //
//                                                                                            //
//    For more info: http://plxwebdev.com                  //
//    Contact Email: admin@plxwebdev.com          //
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////

        // languages - comment any language you don't support and specify urls for these you support
        var langletters = new Array();
        var languages = new Array();
        var site_url = '';
        var index_prefix = '';
        langletters[0] = 'default'; languages[0] = site_url + index_prefix + 'english.html'; //default language
        langletters[1] = 'en'; languages[1] = site_url + index_prefix + 'english.html';
        langletters[2] = 'nl'; languages[2] = site_url + index_prefix + 'dutch.html';
        langletters[3] = 'fr'; languages[3] = site_url + index_prefix + 'french.html';
        langletters[4] = 'de'; languages[4] = site_url + index_prefix + 'german.html';
        langletters[5] = 'ja'; languages[5] = site_url + index_prefix + 'japanese.html';
        langletters[6] = 'it'; languages[6] = site_url + index_prefix + 'italian.html';
        langletters[7] = 'pt'; languages[7] = site_url + index_prefix + 'portuguese.html';
        langletters[8] = 'es'; languages[8] = site_url + index_prefix + 'spanish.html';
        langletters[9] = 'sv'; languages[9] = site_url + index_prefix + 'swedish.html';
        langletters[10] = 'zh'; languages[10] = site_url + index_prefix + 'chinese.html';

        var uselayer = 1; // 0=no; 1=yes
        var usefarewellpop = 0; // 0=no; 1=yes
        var usewelcomepop = 1; // 0=no; 1=yes

        var usepopunder = 0; // 0=no; 1=yes
        var popunder_one_time = 0; // Load new PopUnder only once per browser session? (0=no, 1=yes);
        var popunder_timed = 2; // timed popunder in seconds; use 0 to pop on load
        var popunder_uselanguage = 1; //0=no; 1=yes; 1 - redirects the browser depending on the language and the languages specified - see 'languages' above
        // Specify the width and height of new popunder window (in pixels).
        var popunder_width = '700';
        var popunder_height = '450';
        // set any of these appearance settings as you wish
        var popunder_props = 'scrollbars=yes,resizable=yes,toolbar=yes,' +
        'menubar=yes,status=yes,location=yes,left=85,top=20,height=' +
        popunder_height + ',width=' + popunder_width;

        var usepopup = 1; // 0=no; 1=yes
        var popup_one_time = 0; // Load new PopUnder only once per browser session? (0=no, 1=yes);
        var popup_timed = 2; // timed popunder in seconds; use 0 to pop on load
        var popup_uselanguage = 1; //0=no; 1=yes; 1 - redirects the browser depending on the language and the languages specified - see 'languages' above
        // Specify the width and height of new popup window (in pixels).
        var popup_width = '700';
        var popup_height = '450';
        // set any of these appearance settings as you wish
        var popup_props = 'scrollbars=yes,resizable=yes,toolbar=yes,' +
        'menubar=yes,status=yes,location=yes,left=85,top=20,height=' +
        popup_height + ',width=' + popup_width;

        // general functions
        isIE = document.all;
        isNN =! document.all && document.getElementById;
        isN4 = document.layers;
        isHot = false;
        var desitnayionurl;

        function GetLanguage(uselang) {
            if (!uselang) return languages[i];
            if (navigator.appName == 'Netscape') var language = navigator.language;
            else var language = navigator.browserLanguage;
            var desitnayionurl = '';
            for (var i = 1; i <= langletters.length; i++) {
                letter = langletters[i];
                if (language.indexOf(letter) > -1) {
                    desitnayionurl = languages[i];
                    break;
                }
            if (!desitnayionurl) desitnayionurl = languages[0];
            return desitnayionurl;
        }

        function get_cookie(Name) {
            var search = Name + "="
            var returnvalue = "";
            if (document.cookie.length > 0) {
                offset = document.cookie.indexOf(search)
                if (offset != -1) { // if the cookie exists
                    offset += search.length
                    end = document.cookie.indexOf(";", offset);
                if (end == -1)
                    end = document.cookie.length;
                    returnvalue=unescape(document.cookie.substring(offset, end))
                }
            return returnvalue;
        }

        // making popunder
        desitnayionurl = GetLanguage(popunder_uselanguage)
        function popunder_loadornot(){
            if (get_cookie('popunder')==''){
                load_pop_under()
                document.cookie="popunder=yes"
            }
        function load_pop_under(){
            if (!usepopunder) return;
            win2 = window.open(desitnayionurl, "popunder", popunder_props);
            win2.blur();
            window.focus();
        }
        function GoLoadPopUnder() {
            if (popunder_one_time==0) load_pop_under();
            else popunder_loadornot();
            if (popunder_timed) clearTimeout(popundertimer);
        }

        // making popup
        function popup_loadornot(){
            if (get_cookie('popup')==''){
                load_pop_up()
                document.cookie="popup=yes"
            }
        function load_pop_up(){
            if (!usepopup) return;
            window.open(desitnayionurl, "popup", popup_props);
        }
        function GoLoadPopUp() {
            if (popup_one_time==0) load_pop_up();
            else popup_loadornot();
            if (popup_timed) clearTimeout(popuptimer);
        }

        function GeneralLoader(wentunload) {
            if (wentunload && !usefarewellpop) return;
            if (!wentunload && !usewelcomepop) return;
            if (wentunload && usefarewellpop) {
                GoLoadPopUnder();
                GoLoadPopUp();
                return;
            }
            if (popunder_timed) popundertimer = setTimeout("GoLoadPopUnder()", 1000*popunder_timed);
            else GoLoadPopUnder();
            if (popup_timed) popuptimer = setTimeout("GoLoadPopUp()", 1000*popup_timed);
            else GoLoadPopUp();
            if (uselayer) showMe();
            else hideMe();
        }

    function ddInit(e){
        topDog = isIE?"BODY":"HTML";
        whichDog = isIE?document.all.theLayer : document.getElementById("theLayer");
        hotDog=isIE ? event.srcElement : e.target;
        while (hotDog.id!="titleBar"&&hotDog.tagName!=topDog){
            hotDog=isIE ? hotDog.parentElement : hotDog.parentNode;
        }
        if (hotDog.id=="titleBar"){
            offsetx=isIE ? event.clientX : e.clientX;
            offsety=isIE ? event.clientY : e.clientY;
            nowX=parseInt(whichDog.style.left);
            nowY=parseInt(whichDog.style.top);
            ddEnabled=true;
            document.onmousemove=dd;
        }

    function dd(e){
        if (!ddEnabled) return;
        whichDog.style.left=isIE ? nowX+event.clientX-offsetx : nowX+e.clientX-offsetx;
        whichDog.style.top=isIE ? nowY+event.clientY-offsety : nowY+e.clientY-offsety;
        return false;
    }

    function ddN4(whatDog){
        if (!isN4) return;
        N4=eval(whatDog);
        N4.captureEvents(Event.MOUSEDOWN|Event.MOUSEUP);
        N4.onmousedown = function(e) {
            N4.captureEvents(Event.MOUSEMOVE);
            N4x=e.x;
            N4y=e.y;
        }
        N4.onmousemove = function(e){
            if (isHot){
                N4.moveBy(e.x-N4x,e.y-N4y);
                return false;
            }
        N4.onmouseup=function(){
            N4.releaseEvents(Event.MOUSEMOVE);
        }

    function hideMe(){
        whichDog = isIE?document.all.theLayer : document.getElementById("theLayer");
        if (isIE||isNN) whichDog.style.visibility="hidden";
        else if (isN4) document.theLayer.visibility="hide";
    }

    function showMe(){
        whichDog = isIE?document.all.theLayer : document.getElementById("theLayer");
        if (isIE||isNN) whichDog.style.visibility="visible";
        else if (isN4) document.theLayer.visibility="show";
    }
    document.onmousedown = ddInit;
    document.onmouseup = Function("ddEnabled=false");
-->
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
06. marts 2007 - 15:38 #1
Lukket