Avatar billede karsten_larsen Praktikant
31. januar 2007 - 09:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Efter indtastning i textbox videre til næste textbox via return

Er dette muligt?

At efter man har indtastet sit svar i Textbox1 og trykker Return, hopper man ned til næste Textbox2 etc. og til sidst afvikles buttom. Sidstnævnte klares vel af RequiredFieldValidatorerne

Textbox1 + RequiredFieldValidator1
Textbox2 + RequiredFieldValidator2
Textbox3 + RequiredFieldValidator3

Buttom

?;.) karsten_larsen
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2007 - 10:25 #1
tjoeh.. ved ikke om det er den måde man normalt ville gøre det, men du kan jo tjekke om man trykker enter på din textbox1 og hvis ja så lave en focus på textbox2
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
31. januar 2007 - 10:37 #2
Hvordan tjekkes for enter tryk?
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2007 - 10:43 #3
private void textBox1_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
        {
            if (e.KeyCode == Keys.Enter)
                textBox2.Focus();
        }
Avatar billede kalp Novice
31. januar 2007 - 10:45 #4
http://kalp.dk/keyevet.zip

hent eksemplet der..
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
31. januar 2007 - 10:59 #5
keys hvor hører den til, når det ikke er form?
Avatar billede jokkejensen Novice
31. januar 2007 - 11:49 #6
Det vil være forkert at gøre det gennem serverscript - brug javascript til sådanne.

Men kalp har ret i at man normalt ikke gør det sådan, men bruger tabindex i stedet, og lader brugeren skifte mellem input felterne med tabulator..

Men ønskes "enter" at blive brugt som tab, skal det gøres gennem javascript for at undgå et roundtrip til serveren hver gang. - Det gider ingen at vente på.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
31. januar 2007 - 11:53 #7
lidt psuedo

function skift()
if (window.event && window.event.keyCode == 13)
{
// skift
}

<input onkeypress="skift()" />