Avatar billede fp_ca Nybegynder
30. januar 2007 - 19:11 Der er 5 kommentarer

Udtræk fra en database et bestem antal gange

Jeg har brug for at udtrække alle der passer til følgende. I mit tilfelde er det lige nu 4 gange, men sådan som koden er nu kan jeg kun bruhe $navn og $holdnummer på den sidste.

Hvordan får jeg fat i 1,2,3 "rækker"? Jeg vil gerne kunne udskrive denne linie 4 gange med de 4 forskellige værdier.

********************************************************
$result=mysql_query("SELECT * FROM nmhold WHERE rekke='$sogrekke' AND kon='$sogkon' AND puljenr='$puljenr' AND aar='$aar' ORDER BY nummer");
while ($data=mysql_fetch_array($result)) {

$navn = $data["navn"];
$holdnummer = $data["holdnummer"];

echo "<th id=\"r77\" scope=\"row\"><a href=\"nm-holdvis.php?holdnummer=$holdnummer\">$navn</a></th>";
}
********************************************************
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. januar 2007 - 19:34 #1
Er ikke helt med på hvad du mener. Den burde hente 4 poster ud fra DB der matcher dine søgekriterier, men den udskriver kun den ene?
Avatar billede jaw Nybegynder
31. januar 2007 - 01:50 #2
Hvis du kun får 1, så er det din søgning der er noget galt med, for så henter den kun 1 række.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. januar 2007 - 09:03 #3
Eller også er det måske <th> der er noget galt med? At alle 4 får samme id?
Avatar billede mcardle Nybegynder
31. januar 2007 - 18:08 #4
Prøv det her:

$result=mysql_query("SELECT * FROM nmhold WHERE rekke='$sogrekke' AND kon='$sogkon' AND puljenr='$puljenr' AND aar='$aar' ORDER BY nummer");
$i=0;
while ($data=mysql_fetch_array($result)) {

$navn = $data["navn"];
$holdnummer = $data["holdnummer"];

echo "<th id=\"r77_$i\" scope=\"row\"><a href=\"nm-holdvis.php?holdnummer=$holdnummer\">$navn</a></th>";
$i++;
}

Så får du en anden værdi i din id, hver gang.
Avatar billede fp_ca Nybegynder
07. februar 2007 - 22:36 #5
Problemet er løst!