Avatar billede mel2000 Nybegynder
26. maj 2001 - 11:00 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til plextor 161040TA

Hej alle Eksperter.

Jeg har lige købt en plextor brænder (PX-W161040TA), men når jeg skal til at brænde går den i stå inden den er begyndt at brænde. Jeg har benyttet WinOnCd 3.8 der følger med brænderen men har også prøvet med nero. Jeg har haft to \"på prøve\". Med samme resultat. Først troede jeg at det var brænderen det var galt med, men nu er jeg mere overbevist om at det er mig er bare ikke fatter noget. Jeg køre med firmware V. 1.00, go har været inde på www.plextor.com for at se om der var firmware update, men uden resultat. Er der nogen forslag til hvad der kan være galt?

På forhånd TAK

..:: {mel2000} ::..
Avatar billede makse Nybegynder
26. maj 2001 - 11:08 #1
Avatar billede makse Nybegynder
26. maj 2001 - 11:08 #2
Der ligger version 1.01 og 1.02
Avatar billede hotpop Novice
26. maj 2001 - 11:10 #3
Avatar billede mel2000 Nybegynder
26. maj 2001 - 11:13 #4
Der har jeg været, og jeg har downloaded alle 3 firmware updates. men når jeg køre dem får jeg en fejl: Firmware update failed!
Avatar billede makse Nybegynder
26. maj 2001 - 11:13 #5
Hotpop > Nice. :)

PX - W1610TA V1.01 Fixed Bugs:
Hang up in following combination: ABIT-2 / DMA Mode
Hang up in following combination: i440BX / Windows Me / EZ CD Creator /

Hvad hedder dit bundkort? Har du prøvet at slå DMA fra/til.
Avatar billede mel2000 Nybegynder
26. maj 2001 - 11:14 #6
Det er Via chipset. men navnet på bundkortet ved jeg ikke
Avatar billede hotpop Novice
26. maj 2001 - 11:16 #7
makse> ja ikk? *gg*
Avatar billede makse Nybegynder
26. maj 2001 - 11:21 #8
Har du slået DMA fra, før du prøver at opdatere? Det skulle man på de tidligere IDE modeller.
Avatar billede makse Nybegynder
26. maj 2001 - 11:27 #9
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
26. maj 2001 - 14:38 #10
Hejsa....
Hvad med nyeste opdatering til dit VIA-chipset? hvis ikke, kunne det hjælpe på det.....:-)
En anden god ting, er også at gå i start>kør, skriv msconfig, gå hen på fanebladet start....derinde klikker du alt væk, du IKKE vil have til at \"æde\" systenressourcer fra din pc.....:-)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
26. maj 2001 - 14:40 #11
PS: Hvis det er ved direkte brænding, at den \"hænger\" sig, vil jeg i stedet for WinOnCD eller Nero, anbefale dig at prøve og bruge CloneCD....det er nok det ultimative program til direkte brænding.....:-)
http://www.elaboratebytes.com/eb/
Avatar billede medazza Nybegynder
26. maj 2001 - 14:46 #12
Sidder din brænder på en IDE port for sig selv? Du opnår altid den bedst mulige brænding, hvis brænderen har egen IDE port. D.v.s. at der skal ikke sidde et CD-ROM drev eller harddisk på samme kabel som brænderen. Men hvis du selvfølgelig har flere harddiske, eller DVD drev kan det ikke lade sig gøre. Der følger altid WinON CD med Plextor, det program kan jeg ikke anbefale til almindelige brændinger. Nero 5 er godt. Ligeså er Adaptec CD Easy Creator 4.

Hvis at du har et bundkort med VIA chipset. Så hent de drivere der hedder VIA4in1. Opdater med den nyeste. Din brænder skulle meget gerne virke uden at opdatere med nyeste firmware. Hvilket styresystem bruger du ?
Avatar billede dinoman Nybegynder
26. maj 2001 - 15:54 #13
Jeg har selv købt plextors 16x brænder til IDE, og har overhovedet ikke mærket nogle problemer.

Jeg læste et sted at man kunne få drevet til at køre UDMA33 ved at påsætte den medfølgende jumper, bag på drevet.

Rigtig nok der sag en to små pinde man kunne forbinde med jumper.

Så kørte mit drev DMA33 istedet PIO MODE4.

Men det gjorde ingen forskel, drevet kørte altså stadigvæk ligeså godt som før.

Jeg har et ABIT KT7A-RAID bundkort, og jeg benytter den medfølgende winoncd 3.8 uden problemer. Super program!

Jeg tror også at du måske skulle prøve at hente og installere chipsæt driverne. Jeg har selv VIA KT133A, og kan mærke at det hele kører bedre når de drivere er installeret.
Avatar billede mel2000 Nybegynder
26. maj 2001 - 17:49 #14
Tak for hjælpen!

det var VIA chipset update der skulle til for at kunne enable DMA...

TAK TAK TAK!!!!
..:: {mel2000} ::..
Avatar billede makse Nybegynder
26. maj 2001 - 18:17 #15
Takker for point. :)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
26. maj 2001 - 20:44 #16
Takker for points......glad for at det kører nu......:-)