Avatar billede 2bac Nybegynder
30. januar 2007 - 12:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Emails fra php (HTML).

Hej jeg har en formmail der sender fra flash til php.
Den sender i ren tekst, men jeg vil gerne have den til at sende html emails istedet, hvor meget skal der ændres?

Min php kode ser ca. sådan ud:
<?
header("Pragma: no-cache");
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");

if(isset($_POST['Submit'])){
    $to = "webmaster@webadresse.dk";
    $reply_to = $_POST['email'];
    $reply_from = "noreply@webadresse.dk";
    $reply_subject = "Bekræftelse på kontakt email til webadresse";
    $reply_body = "Tak for din henvendelse, jeg vender tilbage hurtigst muligt.\n\nMed venlig hilsen\n\nWebmaster, webadresse.dk";
    $reply_1 = "reply_1";
    $extraInfo = "Denne email er sendt fra (IP adresse $_SERVER[REMOTE_ADDR]):\n";

    $subject = "webadresse kontakt email fra $_POST[navn]";
    $body = "webadresse kontakt email fra $_POST[navn]";
    $body = "Navn: $_POST[navn]\nTelefonnr: $_POST[firma]\n";
    $body .= "Email: $_POST[email]\n\n";
    $body .= "Beskeden: $_POST[besked]\n";

    if (@mail($to, $subject, $extraInfo.$body, "From: $to\nX-Mailer: PHP/" . phpversion())){
        if($reply_1 == "reply_1"){
            mail($reply_to, $reply_subject, $reply_body,
                "Return-Path: <noreply@webadresse.dk>\r\n".
                "From: $reply_from\r\n".
                "Reply-to: $to\r\n"
                ."X-Mailer: PHP/".
                phpversion());
        }
        echo "resultat=".urlencode("Email korrekt afsendt");
    } else {
        echo "resultat=".urlencode("Der skete en fejl. Prøv igen");
    }
?>
Avatar billede 2bac Nybegynder
30. januar 2007 - 12:36 #1
Jeg er klar over at flg. skal sættes ind i en header, men jeg får fejlen undefined, når jeg prøver.

MIME-Version: 1.0\r\n";
Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";

Mvh.
Klaus
Avatar billede 2bac Nybegynder
30. januar 2007 - 13:02 #2
Jeg ved ikke om det ville være nemmere at starte fra en frisk, istedet for at bruge det script jeg har fundet i en tutor?
Avatar billede 2bac Nybegynder
30. januar 2007 - 16:43 #3
Jeg fandt ud af det..
Vil til at rydde lidt op i koderne :-)
    <?
header("Pragma: no-cache");
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");

if(isset($_POST['Submit'])){
    $to = "webmaster@webadresse.dk";
    $reply_to = $_POST['email'];
    $reply_from = "noreply@webadresse.dk";
    $reply_subject = "Bekræftelse på kontakt email til webadresse";
    $reply_body = "Tak for din henvendelse, jeg vender tilbage hurtigst muligt.\n\nMed venlig hilsen\n\nWebmaster, webadresse.dk";
    $reply_1 = "reply_1";
    $extraInfo = "Denne email er sendt fra (IP adresse $_SERVER[REMOTE_ADDR]):\n";

    $subject = "webadresse kontakt email fra $_POST[navn]";
    $body = "webadresse kontakt email fra $_POST[navn]";
    $body = "Navn: $_POST[navn]\nTelefonnr: $_POST[firma]\n";
    $body .= "Email: $_POST[email]\n\n";
    $body .= "Beskeden: $_POST[besked]\n";

    if (@mail($to, $subject, $body.$extraInfo, "From: $to\nContent-Type: text/html; charset=iso-8859-1;X-Mailer: PHP/" . phpversion())){
        if($reply_1 == "reply_1"){
            mail($reply_to, $reply_subject, $reply_body, "From: $to\nContent-Type: text/html; charset=iso-8859-1;X-Mailer: PHP/" . phpversion());
        }
        echo "resultat=".urlencode("Email korrekt afsendt");
    } else {
        echo "resultat=".urlencode("Der skete en fejl. Prøv igen...");
    }
?>