Avatar billede hitman3k Nybegynder
30. januar 2007 - 03:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HVorfor ænder den det hele

Hej alle sammen har et lille problem, når jeg køre denne ænder den alle uanset om der står noget eller ej i Felte Telefon_nr

Dim adr
Dim post1
Dim sted
Dim sidste
Dim virk

DoCmd.GoToRecord , , acLast
sidste = Me!ID
virk = "ja"
DoCmd.GoToRecord , , acFirst

Do While virk = "ja"

adr = Null
post1 = Null
sted = Null

adr = Me!Adresse
post1 = Me!Postnr
sted = Me!Stednavn
Me!Telefon_nr = adr & ", " & post1 & ", " & Stednavn

If sidste = Me!ID Then
virk = "nej"
End If
DoCmd.GoToRecord , , acNext

Loop

End Sub
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
30. januar 2007 - 12:27 #1
Du bør type deklarere din variabler:

Dim adr AS string
Dim post1 AS string
osv

Det kan give problemer ellers.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
30. januar 2007 - 12:28 #2
Hvad er det du prøver at lave - vil du gennemløbe alle poster og sammenskrive felterne: adr, post1 og stednavn i et felt?
Så kan det gøres noget nemmere med en opdateringsforespørgsel.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2007 - 13:00 #3
Du siger den ændrer alle, men det er jo også det du beder den om. Du går til sidste post og sætter variablen virk til ja. Så kører du fra første post og fremefter med at rette Telefon_nr, sålænge variablen virk er ja. Det er den indtil efter du har rettet sidste post, så sætter du den til nej!~)

Hvis du vil køre hele sættet er det vel også iorden og hvis du vil tage hensyn til Telefon_nr, kan du jo lave en if isnull(me.telefon_nr) then osv...
Avatar billede hitman3k Nybegynder
30. januar 2007 - 13:07 #4
Tak spg smid et svat og du løber af med sejeren den her gang.. :D

Det virke.. :D
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
30. januar 2007 - 20:31 #5
du kan selv være en svat hitman3k
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2007 - 07:37 #6
!~)