Avatar billede justincase1089 Nybegynder
29. januar 2007 - 09:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konverter Date til VT_Date

Hej

Jeg forsøger at gøre noget ret simpelt

Jeg har en date som jeg gerne vil konvertere til den tilsvarende VT_Date(OleDate) = DateTime(.Net) = TDateTime(Delphi). Dvs lige nu d. 29 jan 09.12 bliver den tilsvarende datetime = 39111,3833121528.

Jeg har fundet metoden getVarDate(), som skulle gøre det
(http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/jscript7/html/jsmthgetVarDate.asp), men den returnerer bare værdien i et eller andet longdateformat som jeg ikke kan bruge til noget.

Jeg har prøvet at "typecaste" eller sikre mig, at den variabel jeg smider resultatte ind i er af typen double, men jeg bliver ved med at få noget andet end det jeg forventer:

    <script type="text/javascript">
        var a = new Date();
        var b = 1.22;
        b = a.getVarDate();
        alert(b);
    </script>

Håber der er nogen der har en ide.

MVH
  Justin Case
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2007 - 15:13 #1
<ole>

getVarDate er ikke en JavaScript-metode, så den kan du kun bruge i IE. Jeg er ikke klar over, hvordan Delphi konstruerer det pågældende stamp - men kan du forklare det, kan vi måske finde udaf noget  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede justincase1089 Nybegynder
29. januar 2007 - 16:27 #2
En datetime er en dato representation der findes i de fleste sprog jeg kender. Den angiver antallet af dage efter nytår 1899 (eller deromkring). Fraktionen af doublen er tidspunktet på dagen, hvor f.eks. 0,5 er klokjen 12:00. Det betyder ikke noget for mig om det er en IE ting alene. Jeg skal bare have fundet en løsning. Jeg er nu ret sikker på, at der findes en tilsvarende metode i andre browsere da det her øjensynlig er den eneste måde man kan konvertere en javascript date til en VT_DATE som er COM standarden for dates. Så hvis ikke denne funktionalitet findes i f.eks. Firefix kan man ikke bruge ActiveXes.
Avatar billede roenving Novice
02. februar 2007 - 01:56 #3
Hvorfor skal du konvertere datoen på klienten, er det ikke smartere at gøre det serverside ?-)
Avatar billede justincase1089 Nybegynder
02. februar 2007 - 08:59 #4
Jo, men i dette tilfælde har jeg brug for det
Avatar billede justincase1089 Nybegynder
17. april 2007 - 12:43 #5
Hmm