Avatar billede mbm Nybegynder
28. januar 2007 - 22:10 Der er 2 kommentarer

Datalist og vise billeder

Hejsa,
jeg har denne dataList som viser lidt info samt et billede. Disse info hentes fra en access db hvor billedets filenavn står, men hvordan kan jeg henvise til en andet billede ala photpmissing.gif hvis værdien i min db er null???

            <asp:DataList ID="DataList1" runat="server" DataSourceID="AccessDataSource1" RepeatColumns="5"
                RepeatDirection="Horizontal" ShowFooter="False" ShowHeader="False">
                <ItemTemplate>
                    <table>
                        <tr>
                            <td align="center" style="width: 100px" valign="top">
                    <asp:Image ID="Image1" runat="server" ImageUrl='<%# Eval("imageFilename", "images/{0}") %>' /></td>
                        </tr>
                        <tr>
                            <td style="width: 100px">
                    <asp:Label ID="nameLabel" runat="server" Text='<%# Eval("name") %>'></asp:Label><br />
                    <asp:Label ID="jobtitleUKLabel" runat="server" Text='<%# Eval("jobtitleUK") %>'></asp:Label></td>
                        </tr>
                    </table>
                </ItemTemplate>
            </asp:DataList>
Avatar billede thrytter Nybegynder
29. januar 2007 - 07:52 #1
Noget i stil med

Private Sub DataList1_ItemDataBound(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataListItemEventArgs) Handles DataList1.ItemDataBound
  Dim imageFilename As String
  Dim someImage As UI.WebControls.Image

  Select Case e.Item.ItemType
    Case ListItemType.AlternatingItem, ListItemType.Item
      someImage = CType(e.Item.FindControl("Image1"), UI.WebControls.Image)
      imageFilename = CType(e.Item.DataItem, DataRowView).Item("imageFilename").ToString

      If imageFilename = "" Then
        someImage.ImageUrl = "images/photpmissing.gif"
      End If
    End Select
End Sub

Alternativt kan du indsætte 2 Image's og skjule den ene, alt efter hvilken der skal vises.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. januar 2007 - 08:06 #2
Måske virker:
<asp:Image ID="Image1" runat="server" ImageUrl='<%# Eval("imageFilename" ?? "photpmissing.gif", "images/{0}") %>'