Avatar billede smask Nybegynder
28. januar 2007 - 20:43 Der er 1 kommentar

Form skal sende oplysninger via mail og føres videre til ny side

Hej,

Er der nogen som kan hjælpe med at få denne til at virke.

1. Oplysninger i formen skal sendes til eksempel@mail.dk
2. OVERSKRIFT og TEKST skal kunne vises eksternt i et nyt vindue ved tryk på PREVIEW. Gerne et POP up
3. Når der trykkes SEND skal oplysningerne sendes, samtidig med at man bliver ført til en anden side 'betaling.php'

Tak for hjælpen. Hvis du ikke er i stand til at løse den fuldt, vil jeg sætte stor pris på at du kunne guide mig i den rigtige retning.

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="en-us">
<title>Bestilling</title>
</head>

<body>

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
    <p><strong>Din email overskrift:</strong></p>
    <dl>
        <dd><textarea name="Overskrift" rows="1" cols="42"></textarea></dd>
    </dl>
    <p><strong>Din email besked:</strong></p>
    <dl>
        <dd><textarea name="Tekst" rows="10" cols="42"></textarea></dd>
        <dt>&nbsp;</dt>
        <dd><select name="Type" size="1">
        <option selected>Tekst</option>
        <option>HTML</option>
        </select><br>
        <br>
        <input type="button" value="Preview" name="PreviewMail"></dd>
        <dt>&nbsp;</dt>
        <dd><input type="checkbox" name="Pakke1" value="Pakke1"> Pakke1</dd>
        <dd><input type="checkbox" name="Pakke2" value="Pakke2"> Pakke2</dd>
        <dd><input type="checkbox" name="Pakke3" value="Pakke3"> Pakke3</dd>
        <dd><input type="checkbox" name="Pakke4" value="Pakke4"> Pakke4</dd>
        <dd><input type="checkbox" name="Pakke5" value="Pakke5"> Pakke5</dd>
    </dl>
    <p><strong>Målgruppe</strong></p>
    <dl>
        <dd><select name="Gruppe" size="1">
        <option selected>Danmark</option>
        <option>Sverige</option>
        <option>Norge</option>
        </select></dd>
    </dl>
    <p><strong>Dit Navn og Email:</strong></p>
    <dl>
        <dd>
        <table>
            <tr>
                <td>Name</td>
                <td><input type="text" size="35" maxlength="256" name="Navn"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td>E-mail</td>
                <td><input type="text" size="35" maxlength="256" name="Email"></td>
            </tr>
        </table>
        </dd>
    </dl>
    <p><input type="submit" value="Send Bestilling" name="Send">
    <input type="reset" value="Slet" name="Slet"></p>
</form>

</body>

</html>
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
01. februar 2007 - 15:22 #1
1)

Afhænger hvor du har det hosted. nogle har et script som gør det andre kan du bruge komponenter Jmail etc., som laver alt arbejdet for dig.

2)
Noget i denne stil

IF Request.Form("Preview") then
' vise et prøve billede
end if

3)
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">

Sætter du den side som skal sendes til f.eks.
<form method="POST" action="EmailSend.asp">

På EmailSend.asp kan du lave en response.redirect til betaling.php

mvh.
:-) karsten_larsen