Avatar billede thorvald Nybegynder
04. maj 1999 - 00:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ASP2HTM

I Active Server Pages for professionals 2.0 er der omtalt en component, som kan tage en URL og hente indholdet.
I bogen nævnes, at man kan hente den på microsofts site, men da de har restruktureret siten, må jeg nøjes med 404.
Er der nogen der ligger ind med denne component, eller noget tilsvarende (skal være freeware)
MVH
Thorvald
Avatar billede cybles Nybegynder
05. maj 1999 - 00:11 #1
Hvis det skal forståes sådan at du ønsker at impoterer et andet web til din egen pc'er ? findes der forskellige redskaber der kan dette, Frontpage er udemærket til formålet, du vælger blot nyt web, impotere, fra web adresse, angiver adressen og downloader webbet.

Har du ikke Ms Frontpage kan du også benytte en offline browser som du kan finde på www.shareware.com god fornøjelse......
Avatar billede thorvald Nybegynder
05. maj 1999 - 00:21 #2
Næ, det skal forståes sådan, at jeg har en samling af links, som jeg med jævne mellemrum gerne vil checke fortsat lever. (I hate 404)

Jeg ved der findes værktøjer, der kan klare det, men jeg ville gerne lave det fra en asp-side, og præsentere status på det enkelte link
Avatar billede cybles Nybegynder
05. maj 1999 - 00:30 #3
Ok hvad kan man stille op imod en asp freak :-) Frontpage er ellers også et genialt redskab til dette. Jeg har vil jeg skyde på op imod 1000 sites med masser af link på både til internt og eksternt brug og det er Frontpgae super til at tjekke igfennem for link fejl.
Avatar billede thorvald Nybegynder
05. maj 1999 - 00:45 #4
Tell me more.

Jeg har en database, som indeholder alle mine links. Hvis jeg nu skulle bruge frontpage til at checke, at alle links er valide, hvordan skulle jeg så gøre det ?
Avatar billede flemming Nybegynder
05. maj 1999 - 09:33 #5
Det er to forskellige ting i taler om her.

Jeg er helt med på hvad Thorvald vil. Det du har brug for er at hente en hel html side ind i en ASP streng, så man f.eks. kan chekke om folk linker korrekt til ens side eller om siden i det hele taget eksisterer. Funktionen er velkendt i f.eks. Unix/Perl hvor den bruges til at "hugge"/"Strippe" informationer fra hinandens websider, f.eks. nyheder, aktiekurser m.m.

Den anden funktion hvor man "importerer" et helt web site er en alt for voldsom løsning til denne opgave idet de links der skal kontrolleres sandsynligvis drejer sig om 1 side per web site, mens import funktionen vil tage alle sider den kan finde. Herudover er FP importen uden for kontrollen af ASP hvilket efter min mening gør det uinterresant.

PS: som web site grapper bruger jeg  AnaWare's WebSnake.

/Flemming
Avatar billede flemming Nybegynder
05. maj 1999 - 11:17 #6
Jeg har fundet den komponent du skal bruge...
Avatar billede thorvald Nybegynder
05. maj 1999 - 14:35 #7
Hvor ?, og hvordan sørger jeg så for at pointene tildeles dig.

thorvald
Avatar billede flemming Nybegynder
05. maj 1999 - 15:31 #8
Avatar billede thorvald Nybegynder
05. maj 1999 - 16:10 #9
Hej Flemming

Den havde jeg fundet, og det er godt nok ikke freeware, men det lader til at være den eneste mulighed.

Thorvald
Avatar billede flemming Nybegynder
05. maj 1999 - 22:59 #10
Jeg har foretaget en søgning hos MS og nogle af de andre activeservers site, men den her er den eneste der kan precist det du efterlyser. $50 er jo ca 1/2 times arbejde alligevel, så de er hurtigt sparet.
Avatar billede thorvald Nybegynder
07. maj 1999 - 12:45 #11
Hej Flemming

50$ er ikke meget, men licensbetingelserne gør et jeg skal betale pr. cpu, der afvikler koden, så ....

men, det er ikke mig der skal betale.
Thorvald