Avatar billede mah97 Nybegynder
28. januar 2007 - 18:17 Der er 3 kommentarer

Der er ikke angivet nogen værdi for en eller flere parametre

Programmet kobler op til en lille access base, sproget et VB.net.
Alle poster syntes at være rigtige og selvom jeg har prøvet lidt af hvert griner systemet bare af mig.

Dette er koden, der giver fejlmeddelelsen:
Module Module1
    Sub CheckDatabase()
        Dim MinForbindelse As OleDbConnection
        Dim DbLaeser As OleDbDataReader
        Dim nummerplade As String = "YL49449"
        Dim DbKommando As OleDbCommand = New OleDbCommand("SELECT * FROM Car_tag_acces WHERE reg = nummerplade ")
        'Dim DbKommando As OleDbCommand = New OleDbCommand("SELECT reg, model, kaldenavn, konto, gul, fuel FROM Car_tag_acces WHERE reg = nummerplade ")
        Try

            MinForbindelse = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & "Data Source = C:\drcarbase\car_tag.mdb")
            MinForbindelse.Open()
            DbKommando.Connection = MinForbindelse
            DbLaeser = DbKommando.ExecuteReader(CommandBehavior.SingleResult)

            Do While DbLaeser.Read()
                Console.WriteLine(DbLaeser.GetString(0) & " " & DbLaeser.GetString(1) & " " & DbLaeser.GetString(2) & " " & DbLaeser.GetString(3) & " " & DbLaeser.GetBoolean(4) & " " & DbLaeser.GetString(5))

            Loop
            Console.ReadLine()
        Catch e As Exception
            MsgBox(e.Message)
        End Try

        MinForbindelse.Close()
    End Sub
End Module

Hvad kan der dog være galt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2007 - 18:23 #1
Formentlig at du ikke har et felt der hedder nummerplade. Simpleste - og usikreste løsning (læs op om SQL-injection):

        Dim DbKommando As OleDbCommand = New OleDbCommand("SELECT * FROM Car_tag_acces WHERE reg = '" & nummerplade & "'")
Avatar billede mah97 Nybegynder
28. januar 2007 - 19:25 #2
Super - nu ændrede den karaktér, så det er afgjort her problemet lå!
Tak - livet er en dans på roser
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2007 - 19:29 #3
Der er også torne - du skal ikke på nogen måde gøre det sådan her i andet end legetøjssystemer, der ikke skal lægges på nettet. Læs på sql-injection, brug hellere parameters - der er lang vej endnu.