Avatar billede eizo_2 Nybegynder
27. januar 2007 - 20:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Login Fejl med mysql

Nu sidder jeg her og slåser med dette her login

problemet ligger i den ikke logger brugeren ind

<?
    session_start();
addslashes($username);
  addslashes($passcode);
  $password = md5($passcode);
  require("db_ind.php");
  $passquery = mysql_query("SELECT password, id FROM profiler WHERE username = '$username'");
  if (!mysql_num_rows($passquery))

{
    echo "Ugyldigt brugernavn!<p>";

  }
  else
  {
  if($row = mysql_fetch_array($passquery))
    {
      $dbpassword = $row["password"];
      $profilid = $row["id"];
    }
  if($dbpassword == $password)
  {
    $login = (true);
  }
  if ($dbpassword != $password)
  {
    echo "Forkert brugernavn eller password!!!<br>";
    exit();
  }
  else
  {

    session_register(username);
    session_register(password);
    session_register(profilid);
  $today = date("d-m-Y");
  require("db_ind.php");
  mysql_query("UPDATE profiler set lastlogin = '$today' WHERE username = '$username'");
  header("Location: ?id=loginok");
  }
?>

Fejlen ligger ved

$passquery = mysql_query("SELECT password, id FROM profiler WHERE username = '$username'");
  if (!mysql_num_rows($passquery))

{
    echo "Ugyldigt brugernavn!<p>";

  }

den går ikke ind og tjekker om brugeren er i databasen

min login form

<form method="post" name="login" action="?id=login">
<p align="right">
<font face="Verdana" size="1" color="#C0C0C0">
<b>&nbsp;Brugernavn: </b></font>
<font color="#C0C0C0">
<input name="username" size="15" class="input" style="font-family: Verdana; font-size: 10px; border: 1px solid #CACACA; background-color: #F6F6F6"></font><font size="1" face="Verdana" color="#C0C0C0">
<b>Password: </b></font>
<input type="password" name="passcode" size="14" class="input" style="font-family: Verdana; font-size: 10px; border: 1px solid #CACACA; background-color: #F6F6F6">
  <input type="submit" name="submit" value="Login" class="button" style="font-family: Verdana; font-size: 10px; border: 1px solid #CACACA; background-color: #F6F6F6"><br>
<b>
<font face="Verdana" size="1" color="#ACACAC">
<a href="?id=tilmeld" style="text-decoration: none">
<font color="#ACACAC">Register brugernavn</font></a></font></b></p>
</form>

håber der er en der kan hjælpe med at få dette login script til at virke igen
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. januar 2007 - 20:03 #1
$passquery = mysql_query("SELECT password, id FROM profiler WHERE username = '$username'") or die("Fejl: " . mysql_error());

Prøv om den udskriver nogen fejl
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
27. januar 2007 - 20:05 #2
den udskriver ikke nogle fejl ..
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
27. januar 2007 - 21:21 #3
jeg har prøvet at lave noget $_post[username] med mere uden held .
jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe mig igang da det er længe siden jeg har haft php i mellem mine finger
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. januar 2007 - 21:23 #4
husk ' ' hvis du bruger det. f.eks $_POST['username']
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
27. januar 2007 - 21:26 #5
det er desværre også prøvet uden held ..
det er da kommet noget bag på mig den udvikling der er sket inden for php
siden jeg var inde i det sidst ..
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
27. januar 2007 - 21:43 #6
lukker !!