Avatar billede soeni05 Nybegynder
27. januar 2007 - 13:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Insert Into ! Kan ikke få den til at virke..

Hej..

Jeg kan ikke få min insert into string til at virke.. syntes efterhånden jeg har prøvet alt, og må nu ty til jeres hjælp:

Koden jeg benytter er postet her under, kan i se nogle fejl ??

===============================================================

        Dim con As OleDb.OleDbConnection
        Dim cmd As OleDb.OleDbCommand
        Dim str As String

        con = New OleDb.OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\RFID.mdb;")
        con.Open()

        str = "insert into up (id, aw, user, pass) values('textbox1.text','textbox2.text','textbox3.text','textbox4.text')"
        cmd = New OleDb.OleDbCommand(str, con)
        cmd.ExecuteNonQuery()

===============================================================
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
27. januar 2007 - 13:09 #1
values('" & textbox1.text & "','" &textbox2.text & "','" &textbox3.text & "','" &textbox4.text & "')

Vel?
Avatar billede soeni05 Nybegynder
27. januar 2007 - 13:13 #2
ja selvfølgelig.. :) rettede den lige hurtigt til her i editoren ..
Avatar billede soeni05 Nybegynder
27. januar 2007 - 13:14 #3
men anywayes.. Den første giver også fejl..
Avatar billede soeni05 Nybegynder
27. januar 2007 - 13:16 #4
Har i mellemtiden fundet en fantastisk artikkel her på eksperten ..

===============================================================

        ' Connectionstring til en Access-database
        Dim db As String = "C:\RFID.mdb"
        Dim connStr As String = String.Format("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source={0};User Id=admin;Password=;", db)

        ' Connection
        Dim conn As OleDb.OleDbConnection = New OleDb.OleDbConnection(connStr)
        conn.Open()

        ' SQL-kommandoen
        Dim cmd As OleDb.OleDbCommand = New OleDb.OleDbCommand("INSERT INTO up(aw,id,pass,user) VALUES('AA','BB','CC','DD')", conn)
        cmd.ExecuteNonQuery()

        conn.Close()
        conn = Nothing

===============================================================

Det virker perfekt...
Avatar billede soeni05 Nybegynder
27. januar 2007 - 13:16 #5
Jeg lukker igen ..
Avatar billede csvendsen Nybegynder
27. januar 2007 - 13:18 #6
Hvis 1 felt er numerisk:
values(val(textbox1.text) & ,'" & textbox2.text & "','" & textbox3.text & "','" &textbox4.text & "')
eller:
values(cint(textbox1.text) & ,'" & textbox2.text & "','" & textbox3.text & "','" &textbox4.text & "')
Avatar billede csvendsen Nybegynder
27. januar 2007 - 13:21 #7
ok, du lukkede tilsyneladende mens jeg skrev kommentar.