Avatar billede dingemann Novice
26. januar 2007 - 20:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VB.NET > Server.MapPath i .NET

jeg er udemærket godt klar over at Server.MapPath er en ASP-funktion men findes der noget tilsvarende i .NET?

Jeg sidder med en web-applikation og i en class kunne jeg temmeligt godt bruge Server.MapPath("..") men den er selvfølgelig ikke brugbar så længe det ikke er ASP.

Er der nogen der kender til en workaround?
Avatar billede ibleif Nybegynder
26. januar 2007 - 20:43 #1
Hvis du sidder i en webapplication, så har du også Server.Mappath, hvis det ikke er et webprojekt, så kan du bruge HttpContext.Current.Server.Mappath (ligger vist bare i System.Web)

// Ibleif
Avatar billede dingemann Novice
26. januar 2007 - 21:11 #2
altså det er et webprojekt og det her er en tilhørende class jeg har lavet. Men jeg har prøvet at lede efter HttpContext men har den ikke.
Og hvis du læser ordentligt efter så indleder jeg med at skrive at jeg udemærket er klar over at jeg har Server.MapPath i ASP og hvis du læser spørgsmålet så kan du se at jeg spørger om hvordan jeg finder en lignende funktion til min class...

Og for at skære det ud i pap: jeg kan ikke i en

Imports System
Imports System.IO

Public Class accessValidator

End Class

bruge Server.MapPath

var det tydeligt nok?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2007 - 21:21 #3
Imports System.Web

og

HttpContext.Current.Server.Mappath

burde virke !
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2007 - 21:21 #4
evt. skal du lige tilfoeje en reference til System.Web.dll
Avatar billede dingemann Novice
28. januar 2007 - 14:01 #5
ja okay - Ibleif svarede jo egentlig - jeg mente bare jeg havde været der, om ikke andet så var det ikke så præcist som arne - men I kan få halvt om halvt hvis I begge ligger et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2007 - 01:38 #6
giv dem til ibleif
Avatar billede dingemann Novice
17. februar 2007 - 10:07 #7
jaja - point er der sgu ikke så mange der vil ha :) - ibleif - svar lige hvis du vil ha point - du har 24 timer fra nu af
Avatar billede dingemann Novice
06. marts 2007 - 16:32 #8
hmmm... arne hvis du vil ha så sig til...
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2007 - 16:58 #9
gerne
Avatar billede dingemann Novice
06. marts 2007 - 17:21 #10
wassagua