Avatar billede rapp Nybegynder
26. januar 2007 - 14:11 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hidden field som "tæller"

Hey,

Er det muligt at tildele et hidden field et script som tæller op (nummer) hver gang formularen vises ..?

Skal bruges som ref.nr. men ikke vises!!!

Jeg har ikke brug for at al' data fra formularen skal gemmes - blot at der oprettes et nyt (unik) nummer hver gang formularen vises. Nummeret skal senere bruges til at track en opgave ... og her er det lige meget hvilket nummer der står - bare det er unik.
Det er også OK at formularen vises uden at den sendes ...
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2007 - 14:20 #1
ja.. men hvilken db?
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. januar 2007 - 14:21 #2
Har du ikke fået svar?
http://www.eksperten.dk/spm/756315
Avatar billede tsunami Nybegynder
26. januar 2007 - 14:27 #3
Hmmm... forstår ikke helt... skal den gemme det nummer også selvom formularen ikke bliver sendt eller prøver du bare at sige at hver gang formularen bliver sendt skal data'erne gives et unikt nummer som skal gemmes sammen med?
Avatar billede rapp Nybegynder
26. januar 2007 - 14:45 #4
"michael stim": nej ... desværre ikke endnu - derfor prøver jeg i ASP kategorien.

"tsunami": Jeg har brug for et hidden field som tildeles et unik nummer hver gang formularen vises.
Det med at få formularen sendt med diverse data har jeg styr på!
Det behøver ikke at være et fortløbende nummer - blot det er unik.
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2007 - 14:53 #5
nåh.. fik ikke så meget svar der var;o)
anyways.. har ikke lyst til at gennemgå det fremlagte link.

en løsning er at benytte ajax til at producere det unike id.. højest sandsynligt ved at oprette en række i en tabel, som egentlig bare autogenere et id..

og hent så dette id.. vil se pænest ud via. ajax.

men ja jeg kan ikke se hvorfor du overhovedet gør det sådan der..
du kan jo ligeså godt bare lave et unikt id når du indsætter en ny række i databasen så er det sgu meget lettere.

enten er du total dygtig programmør og så er det os som fatter minus og ellers er det omvendt:) og så må vi jo give dig et eksempel på hvordan alle andre gør det!
Avatar billede rapp Nybegynder
26. januar 2007 - 15:22 #6
I fatter ikke minus ... men min erfaring og viden rækker ikke længere!
Jeg er åben for forslag til en løsning! Kom trygt med et eksempel!
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2007 - 15:23 #7
ja men det kommer da om 2 sekunder så..

bliver i asp og access db så kan du jo omskrive men det er det eneste jeg lige kan køre her
Avatar billede kalp Novice
26. januar 2007 - 15:25 #8
http://kalp.dk/fodbold/kalp.rar

opretSpiller.asp

den indtaster man spiller oplysninger.. og trykker på opret..

tjek så databasen.. du har nu en række med den nye spiller og et unikt id til denne række.

det er totalt grimt.. men ja det er også bare et eksempel
Avatar billede rapp Nybegynder
29. januar 2007 - 15:23 #9
Nu du ...
Jeg har fundet denne ASP kode som virker ....
Men den tæller kun "Sessions" kan I ikke lige fixe sårn' at den tæller hver gang siden vises! - så må det være svaret!

Thanks!

<%
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Wfile=server.mappath("counter.txt")
on error resume next
Set count = fs.OpenTextFile(Wfile)
hits = Clng(count.ReadLine)
count.close
If Not session("isCounted") Then
hits = hits + 1
count.close
if error then
hits = 1
end if
Set count = fs.CreateTextFile(Wfile,True)
count.WriteLine(hits)
count.Close
session("isCounted") = True
End If
%>
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2007 - 15:30 #10
det er jo også en session hver gang din side bliver vist
Avatar billede rapp Nybegynder
29. januar 2007 - 15:38 #11
Nå ... men kan koden ikke laves om så den tæller for hver gang siden vises ..? (Hits?)
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2007 - 15:42 #12
altså... hvis du bare vil have en tæller så snup koden herfra

http://www.asptutorial.info/script/aspcounter/index.asp
Avatar billede rapp Nybegynder
30. januar 2007 - 13:42 #13
Jo ... men med "mit" forslag kan jeg selv bestemme hvilket tal den starter med ...
Det kan jeg ikke lige se at det er muligt med "asptutorial" ..?
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2007 - 13:45 #14
du kan vel åbne den fil den opretter og rette i tallet
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. januar 2007 - 13:45 #15
Det er bare at ændre hits=1
til det ønskede starttal.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. januar 2007 - 13:46 #16
Hov, fik læst lidt sjusket, sorry. Men ja det er bare at skrive det ønskede starttal i filen
Avatar billede rapp Nybegynder
30. januar 2007 - 14:15 #17
Sorry ... jeg har hittet den sorry!
Avatar billede rapp Nybegynder
30. januar 2007 - 14:21 #18
Hvorn' med den her .txt fil ..?
Skal jeg smide den et beskyttet sted - er det anbefalet ..?
Jeg har ikke nogen "cgi" mappe som det beskrives i "asptutorial" men en "database" mappe uden for roden.
Men hvordan og er det muligt at henvise der til ..?
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2007 - 14:22 #19
Det er okay.
Stadig en sjov løsning til den problemstilling, men du er tilfreds så det er vel okay;o)

husk at afslutte det andet spørgsmål du har om dette emne
http://www.eksperten.dk/spm/756315

mvh
Avatar billede rapp Nybegynder
30. januar 2007 - 14:24 #20
yes yes .. jeg er meget tilfreds!
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2007 - 14:26 #21
man kan nok godt sætte lidt rettigheder på filen men er ikke inde i det område desværre.

men den kan ikke være særlig spændende at downloade den fil hehe