Avatar billede ml Nybegynder
26. januar 2007 - 12:46 Der er 3 kommentarer

Adgang til kontroller i PartialCachingControl

Jeg vil tilføje en UserControl dynamisk med f.eks. en tekst jeg får fra en database, hvilket er let nok. Men jeg vil også kunne lave OutputCache på UserControlen og kunne styre det dynamisk når jeg tilføjer den.

For at tilføje den med OutputCache laver jeg den til en "PartialCachingControl". Problemer er så bare at jeg nu ikke kan få adgang til kontrollerne i UserControlen, så jeg f.eks. kan indsætte tekst i et Label.

Vi har kigget lidt på at cache med DataCaching i stedet for, men vi vil gerne bruge bl.a. VaryByParam funktionaliteten i OutputCache.

Kort sagt, hvordan kan jeg tilføje en UserControl dynamisk, med mulighed for både at lave OutputCache og samtidig have adgang til kontrollerne i UserControlen?
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. januar 2007 - 13:05 #1
Jeg tror det er denne her du er ude efter:
http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/06/07/WebAppFollies/default.aspx#S1

// fra artiklen (figure2)
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
    // Load the user control
    Control control = LoadControl("~/MyUserControl.ascx");
    PlaceHolder1.Controls.Add(control);

    // Set its background color (if possible)
    MyUserControl uc = control as MyUserControl;
    if (uc == null)
    {
        PartialCachingControl pcc = control as PartialCachingControl;
        if (pcc != null) uc = pcc.CachedControl as MyUserControl;
    }
    if (uc != null) uc.BackColor = Color.Yellow;
}

Mvh
Avatar billede ml Nybegynder
26. januar 2007 - 13:23 #2
Ser rigtigt ud, men vi koder VB og når jeg prøver at oversætte den, vil den ikke godtage "MyUserControl" som en type?
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. januar 2007 - 16:29 #3
Du skal benytte de typer du selv arbejder med ... Din user control hedder formegentlig ikke MyUserControl.
Mvh