Avatar billede dgr Nybegynder
25. januar 2007 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med grafikken (graffikort)

Jeg oplevet at mit skærmbillede går i sort og kommer frem ca. 1-20 sec efter at det går i sort. Nogen gange er det ligesom at det blinker andre gange er det sort i længere tid.
Skærmbilledet har det med at fryse fast først hvorefter det blinker. Skærmbilledet går også i "stykker".
Førhen skiftede farverne osse, fra alm farver til lilla, gul og sådan nogle underlige farver på mapper og ting og sager i skærmbilledet.
Skærmen blinker når jeg scroller med musen eller åbner og lukker vinduer. Eller hvis der er ting på hjemmesider som blvier opdateret hyppigt, såsom bannere og tagwalls.

Jeg har levet med det i rigtig lang tid, men er besluttet på nu at finde ud af hvad det er det forårsager det.

Mit Grafikkort er et Nvidia Geforce 4 MX 440 128mb

Hvad kan der være i vejen med det ?
Avatar billede trazzdk Nybegynder
25. januar 2007 - 22:04 #1
Har du lavet udelukkelses test?

Sætte en anden skærm på og se om problemet bliver ved?

Så ved du om det er skærmen :)

Bliver den ved, jamen så sæt grafikkort i en anden pc (ven nabo?) og se om det gør det hos ham/hende/den/det?

Og gør den, så er det nok grafikkortet.
Avatar billede dgr Nybegynder
25. januar 2007 - 23:13 #2
hmm. Jeg kan prøve det med skærmen, tester det imorgen aften
Avatar billede Mik2000 Professor
26. januar 2007 - 01:16 #3
Fejl som disse kan også typisk skylde driveren. Eksempelvis vil Nvidias nyeste driver til GeForce nok ikke være den bedste løsning til dit kort.

Brug hellere den Nvidia foreskriver til dit kort (det der er bygget i versionerne efter understøtter dit kort alligevel ikke)
Avatar billede dgr Nybegynder
28. januar 2007 - 22:01 #4
tror osse det er driveren
Avatar billede dgr Nybegynder
30. januar 2007 - 14:39 #5
ved sku ikke hvor jeg skal få fat på dem
Avatar billede dgr Nybegynder
01. februar 2007 - 13:27 #6
gdfgdfgd