Avatar billede bongii Nybegynder
25. januar 2007 - 19:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg Underline på et link OTF?

Hvordan laver jeg en underline hover på nedenstående link direkte i link tagét? Ved godt jeg kan lave en a:hover osv. i <style> øverst på siden, men jeg vil gerne lave det direkte i linket.

Kan det lade sig gøre?

<a style="text-decoration:none" href="http://www.test.dk" target="new">www.test.dk</a>
Avatar billede galle2 Nybegynder
25. januar 2007 - 19:31 #1
Du kan enten bruge javascript eventen "onMouseOver" og så skrive noget javscript kode der ændrer din style - ikke særlig smart hvis du spørger mig. Ellers kan du oprette et stylesheet, hvilket er helt klart at anbefale - så kan du bruge klasser og have alle dine styles samlet et sted - det gør det MEGET nemmere at have med at gøre hvis du en dag skal lave ændringer.

Spørgsmål: Hvorfor vil du tilføje effekten der giver dig en understreg når du fører musen henover linket? er det ikke standard i næsten alle browsere alligevel?
Avatar billede dragothica Nybegynder
25. januar 2007 - 20:46 #2
Det kan gøres således:

<a style="text-decoration: none;" onmouseout="this.style.textDecoration='none'" onmouseover="this.style.textDecoration='underline'" href="http://www.test.dk" target="new">www.test.dk</a>

Det vil dog være bedre et lave en class
CLASS {
    text-decoration: none;
}
CLASS:hover {
    text-decoraiont: underline;
}

<a class="CLASS" href="http://www.test.dk" target="new">www.test.dk</a>

Håber du kan bruge det.
Avatar billede bongii Nybegynder
25. januar 2007 - 22:08 #3
Det er til et banner der skal implementeres på en ekstern side. Jeg ved ikke hvor banneret bliver placeret, så jeg kan jo ikke bruge klasser osv. i CSS. Jeg har ikke adgang til Headderen.
Avatar billede bongii Nybegynder
29. januar 2007 - 09:36 #4
Hvordan lægger man normal style på et html banner der nødvendigvis ikke skal placeres i toppen af sitet?
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2007 - 15:06 #5
<ole>

Ofte indskriver banner-scripts fra mediebureauer en iframe, der kalder et dokument med banneret. I dette dokument ligger så et stylesheet i head-elementet, der styler banner  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede bongii Nybegynder
29. januar 2007 - 15:24 #6
Det må ikke være en IFRAME.
Avatar billede bongii Nybegynder
28. marts 2007 - 09:57 #7
Lukket