Avatar billede agrezz Nybegynder
25. januar 2007 - 13:53 Der er 6 kommentarer

VBA og referencer

Hej!

Jeg skal ha lavet en makro i word, som når den køres opretter en reference til til fx en dot fil (det som man manuelt kan gøre via VBA editor tools -> references).

Hjælp søges
Avatar billede agrezz Nybegynder
25. januar 2007 - 13:54 #1
word 2000 forresten
Avatar billede supertekst Ekspert
25. januar 2007 - 14:17 #2
Hvad er det præcist du ønsker? - altså gøre med .dot-filen
Avatar billede agrezz Nybegynder
25. januar 2007 - 14:41 #3
Jeg starter word, laver en ny skabelon, trykker på en knap som aktivere min makro, som opretter en reference til en anden dot.

Makroen er problemet. Poiten er at jeg har en anden word dot med en masse vba makroer, som jeg gerne vil kunne bruge.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. januar 2007 - 15:18 #4
Vil det sige - at du ønsker at anvende makroerne i "den anden dot" på den du lige har oprettet?
Avatar billede kedde65 Praktikant
25. januar 2007 - 20:39 #5
Hvis du har en dot fil med en makro der hedder dotTest. Denne dot fil er gemt på C:\doc1.dot så kan du fra andre word filer tilgå denne makro med følgende kode:

    Dim objDoc As Document
    Set objDoc = Application.Documents.Open("c:\doc1.dot")

    Application.Run "dotTest"

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede word-hajen Nybegynder
18. marts 2007 - 01:13 #6
Hvis du ændrer den vedhæftede skabelon, skal du være opmærksom på, at du så ikke længere har adgang til den første skabelons makroer.

Har du overvejet at flytte de makroer, som du gerne vil have adgang til, til en skabelon, der bliver indlæst globalt? (så kan du bruge dem, når som helst du har behov for det i Word)

Hvis det er en dårlig fremgangsmåde (af årsager, som du ved mere om), så er koden til at ændre en vedhæftet skabelon:

  ActiveDocument.AttachedTemplate = "c:\xx.dot"

hvor "c:\xx.dot" naturligvis skal indeholde fuld sti/filnavn på den skabelon, der skal vedhæftes.