Avatar billede mbm Nybegynder
24. januar 2007 - 22:58 Der er 5 kommentarer

Får fejl ved InsertCommand

Jeg har følgende stump kode:

<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="addNewEmployee.aspx.vb" Inherits="addNewEmployee" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
            &nbsp;<asp:AccessDataSource ID="AccessDataSource1" runat="server" DataFile="~/App_Data/fdb.mdb"
                InsertCommand="INSERT INTO [employees] ([name], [imageFilename]) VALUES (?, ?)">
                <InsertParameters>
                    <asp:ControlParameter Name="name" ControlID="tbName" PropertyName="Text" Type="String" />
                    <asp:ControlParameter Name="imageFilename" ControlID="FileUpload1" PropertyName="FileName" Type="String" />
                </InsertParameters>
            </asp:AccessDataSource>
        </div>
        &nbsp;
        <asp:FormView ID="FormView1" runat="server" DataSourceID="AccessDataSource1" DefaultMode="Insert" Width="463px">
            <InsertItemTemplate>
                AfdelingsID <asp:TextBox ID="tbName" runat="server" />
                <br />
                <asp:FileUpload ID="FileUpload1" runat="server" /><br />
                <asp:Button ID="Button1" runat="server" OnClick="Button1_Click" Text="Button" />
            </InsertItemTemplate>
        </asp:FormView>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

men jeg får følgende fejl:

Could not find control 'tbName' in ControlParameter 'name'.

Nogen forslag?
Avatar billede lifo Nybegynder
24. januar 2007 - 23:02 #1
det er fordi din textbox er defineret inde i din FromView controll så den er ikke kendt udenfor
Avatar billede mbm Nybegynder
24. januar 2007 - 23:03 #2
så jeg bliver altså nød til at lave det unden at kunne drage fordele af et FormView?
Avatar billede lifo Nybegynder
24. januar 2007 - 23:06 #3
ved ikke hvad du prøver på

men det eksempel du har kan jeg ikke helt forstå

du prøver at styre et parameter til datasourcen med en værdi som kommer fra datasourcen ?
Avatar billede mbm Nybegynder
24. januar 2007 - 23:11 #4
denne stump kode er bare noget rod for at se hvad der kan lade sig gøre.
Ville bruge et FormView's Insert template til at give mig de fleste felter og så erstatte tekstfelterne med FileUpload felter hvor der var behov.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. januar 2007 - 07:44 #5
Normalt kan man gøre sådan her:

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head id="Head1" runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
            &nbsp;<asp:AccessDataSource ID="AccessDataSource1" runat="server" DataFile="~/App_Data/fdb.mdb"
                InsertCommand="INSERT INTO [employees] ([name], [imageFilename]) VALUES (@name, ?)">
                <InsertParameters>
                </InsertParameters>
            </asp:AccessDataSource>
        </div>
        &nbsp;
        <asp:FormView ID="FormView1" runat="server" DataSourceID="AccessDataSource1" DefaultMode="Insert" Width="463px">
            <InsertItemTemplate>
                AfdelingsID <asp:TextBox ID="tbName" runat="server" Text='<%#Bind("name") %>' />
                <br />
                <asp:FileUpload ID="FileUpload1" runat="server" /><br />
                <asp:Button ID="Button1" runat="server" OnClick="Button1_Click" Text="Button" />
            </InsertItemTemplate>
        </asp:FormView>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

Men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre med en fileupload.
Bind("name") binder en kontrol til datasourcen.