Avatar billede bobber Nybegynder
24. januar 2007 - 16:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjerne sekunder fra datetime

Hejsa,

Jeg har behov for at fjerne sekunder fra dato med tid.

Feltet er et smalldate time,

Hvordan kan jeg bedst få det ud som

skal det castes til string og så bruge substring eller kan det gøres på en lettere måde, gerne sql forslag.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 16:10 #1
Du kan gøre sådan her:
CONVERT(VARCHAR(10),dindatetime,105)+''+ DATEPART(hh,dindatetime)+''+ DATEPART(mi,dindatetime) as datetimeudensek
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 16:14 #2
hvilket programmeringssprog bruger du ?
Avatar billede bobber Nybegynder
24. januar 2007 - 16:14 #3
ved at bruge ovenstående fik jeg følgende:

Conversion failed when converting the varchar value '05-12-2006' to data type int.
Avatar billede bobber Nybegynder
24. januar 2007 - 16:18 #4
jeg skal bare have det til at vise korrekt når jeg trækker det ud via sql
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 16:20 #5
hvilket programmeringssprog bruger du ?

CONVERT(VARCHAR(10),dindatetime,105)+''+ CONVERT(VARCHAR(2),DATEPART(hh,dindatetime))+''+ CONVERT(VARCHAR(10),DATEPART(mi,dindatetime)) as datetimeudensek
Avatar billede bobber Nybegynder
24. januar 2007 - 16:26 #6
mener du SQL programmerings sprog så det MSSQL og det skal bruges på noget webside lavet i asp og vb script... noget gammelt skrammel jeg sidder og retter i.

men det virkede :-) så send et svar, du altid dejlig hurtig på aftrækkeren til at svare
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 16:36 #7
Det sagde min kone også igår :)
Svar :)
Avatar billede bobber Nybegynder
25. januar 2007 - 09:19 #8
surt for hende ;-)