Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2007 - 14:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hide When

Jeg har følgende Hide When som fungerer perfekt således at kun folk med de 2 roller kan se feltet:
!(@UserRoles *= "[Approve]":"[Admin]")

Men hvis jeg nu gerne ville bygge på at personen som står i AfdLeder også kan se den så ville jeg gøre som følger:
!(@UserRoles *= "[Approve]":"[Admin]" || @UserName = AfdLeder)

Men så kan jeg ikke gemme, da den brokker sig over: = AfdLeder

Kan du hjælpe mig ?

/Leif
Avatar billede yeager Nybegynder
24. januar 2007 - 14:29 #1
Der bliver brugt nogle point på dette projekt ;o)
Hvordan kommer brokket sig til udtryk - kan du specificere fejlen nærmere?
MvHans
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2007 - 14:31 #2
Hvordan ved du om det er samme projekt eller om det er flere forskellige projekter ? :-)

Ordret skriver den: Inappopriate (unary) usage of an operator: '='

Og det er den ved AfdLeder den markerer
Avatar billede yeager Nybegynder
24. januar 2007 - 14:58 #3
Det kan jeg da heller ikke :-D
Jeg studser mest over det der *= du bruger i starten af koden.
Er dette noget specielt for v.7 (jeg spørger sikkert meget dumt)
Avatar billede yeager Nybegynder
24. januar 2007 - 15:09 #4
Jeg spurgte mdumt for det virker fint....
Hmmmm tænker videre
Avatar billede yeager Nybegynder
24. januar 2007 - 15:17 #5
Ahh - prøv at ændre "||" til "|" - det virkede her.
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2007 - 20:21 #6
Nu er jeg ikke den bedste koder endnu ! Så derfor skal jeg være ærlig at sige: "Jeg mener det har noget med at gøre at det er at du bare skal være medlem af enten [Approve] eller [Admin]
Avatar billede yeager Nybegynder
25. januar 2007 - 08:08 #7
Det er også helt korrekt.
Det du siger er; Hide when: Ikke (hvis medlem af Approve eller [Admin] rollerne - eller bruger er samme som afdleder) - Det virker helt fjong! Nu skal du bare fjerne din skrivefejl/syntax fejl - du skriver "||" (eller eller) hvor der burde stå "|"(eller) - lige før @UserName.

Jeg har prøvet det samme her og fået samme fejl - som forsvandt da jeg rettede som beskrevet.

MvHans
Avatar billede leif Seniormester
29. januar 2007 - 04:17 #8
!(@UserRoles *= "[Approve]":"[Admin]" | @UserName = OprettetAf)

Virker fint når jeg skal oprette at dokumentet at feltet vises når opretter man alle kan stadig læse det !
Avatar billede leif Seniormester
29. januar 2007 - 04:22 #9
Det kan være at du nemmere kan give et bud hvis du ved hvorfor jeg prøver på den måde !

Hvis man har rollen [Admin] eller man er den som har oprettet dokumentet eller er personens afdelingsleder så må man se feltet, men ingen andre må se det !

Et krav hvis databasen skal indføres ! :-(
Avatar billede yeager Nybegynder
29. januar 2007 - 08:16 #10
Fejlen du beskrev var: Inappopriate (unary) usage of an operator: '='

Den kan henføres til at der var brugt dobbelt "|" (eller). Den kan jeg se at du har rettet. Er der så en anden fejl?
MvHans
PS: Jeg har lavet en lignende løsning hvor nærmeste chef findes med opslag til view i NAB'en når dokumentet laves. Herefter bruges chefens navn, brugers navn samt et par roller til at give adgang via dokumentets reader og author felter.
Avatar billede leif Seniormester
29. januar 2007 - 14:00 #11
Ja, fejlen er nu stadig at ALLE kan læse feltet uanset hvem de er !
Avatar billede yeager Nybegynder
29. januar 2007 - 14:22 #12
Jeg har nu prøvet med følgende:
(@IsNotMember("[Admin]"; @UserRoles) ) & (@Name( [CN]; @UserName) != TestNavn)
Læg mærke til "&" istedet for "|" (eller).
Dette virker - man skal enten have admin rollen eller samme navn som i testnavn feltet.
MvHans
Avatar billede leif Seniormester
29. januar 2007 - 16:50 #13
Damn, den vil ikke som jeg til ! Kan det være fordi at feltet OprettetAf er Computed when Displayd eller at formattet i feltet er: "CN=TEST/OU=TST/O=TestFirm" ?

Jeg kan stadig se feltet uanset hvem som har oprettet dokumentet
Avatar billede yeager Nybegynder
30. januar 2007 - 08:57 #14
Du skal naturligvis sørge for at det er samme navne format der bliver tjekket. Hvor kommer OprettetAf pludselig fra??? Før tjekkede du @UserName mod AfdLeder....

Du kan lave en knap der tester værdierne mod hinanden...

Fejlen du rapporterede (Inappopriate (unary) usage of an operator: '='
) er løst - det kan være du burde overveje at lukke dette spørgsmål og oprette et nyt til de nye fejl.